見出し画像

【和訳】Martha My Dear - The Beatles



Martha, my dear
愛しのマーサ

Though I spend my days in conversation
君とたくさんおはなしをしてきたね

Please, remember me
僕のことを覚えていてね

Martha, my love
最愛のマーサ

Don't forget me
僕のことを忘れないで

Martha, my dear
愛しのマーサ


Hold your head up, you silly girl
顔を上げてごらん、おばかさん

Look what you've done
周りをよく見てみなよ

When you find yourself in the thick of it
熱中するのもいいけど

Help yourself to a bit of what is all around you
少しは周りのことも考えないとね

Silly girl
おばかさんなんだから


Take a good look around you
ほら、よく周りを見てみて

Take a good look, you're bound to see
君には知っていてもらいたいんだ

That you and me
僕には君しかいないんだよ

Were meant to be
きっとそうだよね

For each other
お互いにさ

Silly girl
おちゃめさん


Hold your hand out, you silly girl
手を出してごらん、おばかさん

See what you've done
何をしでかしたんだい?

When you find yourself in the thick of it
夢中になるのもいいけど

Help yourself to a bit what is all around you
周りにも目を向けようね

Silly girl
おばかさん


Martha, my dear
愛しのマーサ

You have always been my inspiration
君はいつだって僕の源だよ

Please, be good to me
愛らしいままでいてね

Martha, my love
最愛のマーサ

Don't forget me
どうか僕を忘れないで

Martha, my dear
愛しいマーサ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?