見出し画像

Sam FenderのHypersonic Missiles

紹介

Sam Fenderは2019年にアルバム「Hypersonic Missiles」でデビューしました。そのアルバムと同名の曲「Hypersonic Missiles」は戦争による世界の終わりを懸念する若者の歌です。2019年から世界はパンデミックを経験し、今はロシアによるウクライナ侵攻を目撃しています。世界の終末を身近に感じる今になってこの曲を聞くと2019年当時とは聞こえ方が大きく異なります。



歌詞と和訳

Dutch kids huff balloons in the parking lot
The Golden Arches illuminate the business park
I eat myself to death, feed the corporate machine
I watch the movies, recite every line and scene
God bless America and all of its allies
I'm not the first to live with wool over my eyes

オランダ人の子供が駐車場で笑気ガスを吸う
マクドナルドのロゴがビジネス街を照らす
僕は死ぬまで食べて大企業を肥えさせる
食い入るように動画を見ている
アメリカと同盟国に神のご加護を
見ないふりをしているのは僕だけじゃない

I am so blissfully unaware of everything
Kids in Gaza are bombed and I'm just out of it
The tensions of the world are rising higher
We're probably due another war with all this ire
I'm not smart enough to change a thing
I have no answers, only questions, don't you ask a thing

幸福なことに僕は何も知らない
ガザの子供は爆撃を受けているけど僕はそれを知らない
世界では緊張が高まっている
僕らは多分この怒りを持ったまま戦争を向かえる
僕は物事を変えられるほど賢くない
僕には答えはない、質問しかない、だから何も聞かないでくれ

All the silver tongued suits and cartoons that rule my world
Are saying it's a high time for hypersonic missiles
And when the bombs drop, darling can you say that you've lived your life?
Oh, this is a high time for hypersonic missiles

口の上手い役人と漫画が僕の世界を支配している
そろそろ超音速ミサイルが来る
爆弾が落ちても君は自分の人生を全うしたって言えるか?
ああ、そろそろ超音速ミサイルが来る

Cities lie like tumours all across the world
A cancer eating mankind hidden in our blindside
They say I'm a nihilist 'cause I can't see any decent rhyme or reason for the life of you and me
But I believe in what I'm feeling, and I'm firing for you
This world is gonna end, but till then I'll give you everything I have
I'll give you everything I have

地球上に街が腫瘍のように広がる
人類を滅ぼす癌は見えないところに隠されている
人生にまともな意味を見つけられないからって奴らは僕をニヒリストだという
それでも僕は自分が感じていること、君への燃える想いを信じる
世界は終わる、でもその瞬間まで僕は君に全てを捧げる
僕は君に全てを捧げる

All the silver tongued suits and cartoons that rule my world
Are saying it's a high time for hypersonic missiles
And when the bombs drop, darling
Can you say that you've lived your life?
Oh, this is a high time for hypersonic missiles

口の上手い役人と漫画が僕の世界を支配している
そろそろ超音速ミサイルが来る
爆弾が落ちても君は自分の人生を全うしたって言えるか?
ああ、そろそろ超音速ミサイルが来る

They all do the same, only their names change, honey
You can join their club if you're born into money
It's a high time for hypersonic missiles
And, oh, this is a high time for hypersonic missiles
And, oh, this is a high time for hypersonic missiles
Oh, this is a high time for hypersonic missiles

奴らは名前が違うだけでみな同じだ
君も金持ちに生まれれば奴らの仲間になれる
そろそろ超音速ミサイルが来る
そろそろ超音速ミサイルが来る
そろそろ超音速ミサイルが来る

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?