見出し画像

Contrast of Zojoji temple and Tokyo tower 2/12

It was very sunney day, and I felt comfortable today.  I strolled arround  Minato Ward. Specifically: from Tsukiji to Azabu. I have visited Tsukiji several times before, so I decided to go to unknown direction having never been to.
I got up at six and left my home saying nothing to my parents due to quarrel yesterday about my future route. Today morning, I felt a little  my heart a little cloudy.

Hama-rikyu park 

徳川家宣将軍によって造園された。その後明治維新にともない宮内庁に買い上げられた。そのため現在は皇室の所有物となっている。

浜離宮恩賜庭園 | 東京とりっぷ (tokyo-trip.org)

Having visited Tsukiji, I was surprised to see many foreign people buy seafood bowl even thogh it was quite expensive.It is a weak yen in Japan now. I felt the fact with my skin. Actually, my high school is also near to Downtown popular to foregner, so I may have more opportunity to interact with forigner.Starting from Tsukiji, I went to Hama-rikyu garden. When I visited there, It has not opened yet, but I will go there again arround winter.The entrance fee was 150yen for high school student. We can take mystical picture of palace covered with snow, maybe.After that, I was tired having walked about twnty thousand  steps, and I came home with subway.


日本語訳 増上寺と東京タワーのコントラスト 2/12
今日はとても晴れた日だったので、気持ちがよかったです。 港区を散策してきました。 具体的には築地から麻布まで行くことにしました。 築地には何度か訪れたことがあったため、行ったことのない方向へ行ってみることにしました。 昨日進路のことで口論になり、両親には何も言わずに6時に起きて家を出ました。 今日の朝は、少し心がモヤモヤしているような気がしましたが気のせいでしょうか。 築地に行って、多くの外国人が高価な海鮮丼を買っていることに驚きました。 今、日本は円安だからでしょう。 私はそれを見て、その事実を肌で感じました。 実は私の高校も外国人に人気のダウンタウンに近いので、外国人と交流する機会も増えるかもしれません。 築地から浜離宮恩賜庭園へ行きましたが、 私が行った時はまだオープンしていませんでした。そのため冬頃にまた訪れたいと思います。 ちなみに入場料は高校生で150円でした。 参考になるかな[( ´∀` )]
次に訪れたときは、雪に覆われた神秘的な宮殿の写真が撮れるかもしれません。 その後、虎ノ門あたりまで歩き、2万歩ほど歩いたことに気づきました。とても疲れていたため、地下鉄で帰宅することとしました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?