見出し画像

【歌詞】 窓から見える、あの木めがけて

作:ゆう

Do you see the green clouds  

泣いてる空にひっかかってる 

Hanging under the crying skies?  

あの緑の雲がみえるかい 

I grew up beneath my oak tree  

わたしはあの木の下で育った

 I was seen differently  

わたしには違う視点があったように 

Like that oak tree changes its behavior 

あの木も態度がよく変わったものだ 

My days were rain  

あの日々は雨だった 

My days were rain  

私の人生は雨だらけだった 

My days were made of those dusky clouds 

灰色の雲でできているんじゃないかってほど 

But with you nothing really bothered me 

でもあなたとなら特に気にならなかった 

Because No one could touch me, weaken me, 

だって誰もわたしを弱らせるために 触ることはしなかったから 

Like that blossom went through 

 あの木がただ立っているだけで 

Just by standing still 

年月を生き延びてきたように 

That little dance you showed 

この季節になるといつも 

Every single season around the year 

年と時間の周りで小さくダンスを踊る 

You longed for a journey 

 あなたは旅に出たかったんだね 

You wanted a change 

あなたは変化が欲しかったんだね

 I never wanted to see you trying and falling gracefully 

 あなたがあんな風に落ちていくのは見たくなかったのに 

Oh how much would I hate that ground 

 どれほどあの地面を嫌っただろうか 

The ground you’ve been fated to meet 

あなたが運命付けられたあの地面 

Those days 

あの日々 

When my life was still dust and rain 

まだ私の人生が雨とほこりで出来ていたとき

 When you just went on crying your charms out 

まだあなたの魅力が涙と一緒に落ちていた時

 Misfiring the precious gift of arrows 

 貴重な弓矢を不発させるように

Like a suicidal Artemis the brave 

まるで自殺志願のアルテミス

The only difference between 

 ただひとつ 

You and me is that 

あなたと私で違うのは 

I am not stuck. 

私はとどまることを知らないこと 

My roots is my choice. 

どこに根をはるかは私が選ぶ 

My girth and arms are 

私の胴体と腕は 

Around those whom I love. 

愛する人たちへと伸ばされている 

My roots are my choice. 

私の根っこは、私の選択

And I will never grow like you. 

あなたみたいにはなりたくない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?