見出し画像

何度も翻訳するうちに。 #たっとさんの語学日記 🥰📝🌈

おはようございます。

昨日もWlinguaで語学学習をしました。英語、ロシア語、スペイン語を学んでいます。😊

スペイン語を学ぶ時のシステム言語をロシア語に設定しています。わからない単語が出現する度にアプリで翻訳しています。🇷🇺

私も天才ではないので、調べた単語を一回では覚えられません。しかし何度も調べているうちに、自然と思い出せるようになります。🧠

人間の脳は上手くできているものですね。こないだ、Duolingoのブログで読んだ内容が面白かったです。📝

天才のような例外的な人は、わずかしかいないと書いてありました。それを読んで私は勇気が出ました。やはり私のような凡人は、コツコツと時間をかけて取り組むのみです。😸

今日も頑張るぞ。😄🍣🍝


Good morning.

Yesterday, I had another language study at Wlingua. I'm learning English, Russian, and Spanish. 😊

I set the system language to Russian when learning Spanish. Every time a word I don't understand appears, I use the app to translate it. 🇷🇺

I'm not a genius either, so I can't memorize the words I look up in one go. But after looking it up many times, you will be able to remember it naturally. 🧠

The human brain is well made, isn't it? I read something interesting on a Duolingo blog the other day. 📝

It said that only a few people are exceptional, like geniuses. Reading that gave me courage. After all, an ordinary person like me can only work on it steadily and over time. 😸

ここから先は

26字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m