見出し画像

Chemistryの語源について。 #巨人の肩の上。 😊🧑‍🎓🔭

おはようございます。

昨日は化学を勉強しました。Khan Academyです。😊🥼

国数英理社の中でも理科はけっこう好きでした。中学の理科の先生が良い人でした。🧑‍🔬🧪

化学は面白いですね。Chemistryの語源はAlchemistだと言われています。⚖️💰

「鋼の錬金術師」のアニメと漫画に私は相当ハマりましたよ。🧒👱

巨人の肩の上に乗って、化学の勉強ができる今の時代は幸せですね。🧑‍🎓📚

今日も頑張るぞ。😄☁😽



Good morning.

Yesterday, I studied chemistry at Khan Academy. 😊🥼

I like science quite a bit out of all the subjects. My junior high school science teacher was a good person. 🧑‍🔬🧪

Chemistry is interesting, it is said that the word chemistry comes from alchemist. ⚖️💰

I was very enthusiastic about the Fullmetal Alchemist anime and manga. 🧒👱

I'm happy that I can study chemistry on the shoulders of giants. 🧑‍🎓📚

ここから先は

25字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m