見出し画像

【和訳】ALMA-Summer Really Hurt Us

大好きなALMAの曲です
切ない声とテンポ感とのギャップでなんとも言えない感じになります。
ALMAにはPhasesでハマって落ち着いた頃にBad as the Boysに出会って再熱した感じですね笑
なぜかわからないけどこの曲を聴きながら歩くと自信が湧いてきて姿勢がよくなる感じのメロディーです

和訳は参考程度にお願いします(自信ないです)

Kiss a lot of girls, even kissed a boy
たくさんの女の子にキスした。もちろん男の子にも
Must have been that sweet summer wine
夏の甘いワインだったのかな
I wanted to be free, learning how to breathe
自由になるために生きる方法を学んでる
But loneliness came time after time
でも毎回のように寂しさが押し寄せてくる

How the hell did we keep dreaming?
私たちはどうやって夢を見続けたんだ?
When  I did you so wrong?
私はあなたにあんなに酷いことをしたのに
But the memories still creeping in your head
でも思い出はまだあなたの頭から離れない

I don't know why, I don't know why
どうしてかわからない
You put your heart back on the line
どうしてあなたは傷つくほどさらけ出してくれたのか
I don't know how, I don't know how
どうしてかわからない
Ohh, the summer really hurt us, God damn (God damn 'cause)
畜生、あの夏が私たちを苦しめたんだ

Teardrops in your eyes when I told you lies
私が嘘をついた時、あなたの目には涙が滲んでた
Selfish when I broke us apart
わがままに、私は自分たちを引き裂いた
Saw everything in blue and said some things 'bout you
全てを悲観的に捉えてあなたについていろいろ言った
But the memories still creepin' in your head
でも思い出はまだあなたの頭から離れない

I don't know why, I don't know why
どうしてかわからない
You put your heart back on the line
どうしてあなたは傷つくほどさらけ出してくれたのか
I don't know how, I don't know how
どうしてかわからない
Ohh, the summer really hurt us, God damn (God damn 'cause)
畜生、あの夏が私たちを苦しめたんだ

I don't know why, I don't know why
どうしてかわからない
You put your heart out every time(You put your heart out everytime)
どうしてあなたはいつも本心をさらけ出すのか
I don't know how, I don't know how
どうしてかわからない
Ohh, the summer really hurt us so bad( So bad 'cause )
あの夏が私たちを酷く苦しめたんだ

Lost it in June, fucked up in July 
6月に平静さを失い、7月に壊れてしまい
Missed you in August, too
8月にあなたが恋しくなった
Lost it in June, fucked un in July
6月に平静さを失い、7月に壊れてしまい
Missed you in August, too
8月にあなたが恋しくなった

The summer really hurts us
あの夏は私たちを傷つけた
I wanted to be perfect, God damn
私は完璧になりたかった
The summer really hurt us
あの夏は私たちを傷つけた
I wanted to be perfect so bad
私は完璧になりたかったのに

I don't know why, I don't know why
どうしてかわからない
You put your heart back on the line
どうしてあなたが傷つくほど本気になったのか
I don't know how, I don't know how
どうしてかわからない
Ohh, the summer really hurt us, God damn
畜生、あの夏が私たちを苦しめたんだ

I don't know why, I don't know why
どうしてかわからない
You put your heart out every time(You put your heart out everytime)
どうしてあなたはいつも本心をさらけ出すのか
I don't know how, I don't know how(I don't know how, I don't know how)
どうしてかわからない
Ohh, the summer really hurt us, God damn
畜生、あの夏が私たちを苦しめたんだ




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?