見出し画像

【和訳】Alok&Bloodline-Another You(feat. The Vamps)

この前The VampsのGreatest Hits Tour行ってきました
実は人生初ライブだったんですが、やっぱり生で聞くと違いますね
一番好きなRest Your Loveを生で聞けたのには感動しました
何回もOSAKAーって言ってくれてて可愛かったです
小さめなライブハウスだったので整理番号は後ろの方だったけどよく見えて大満足でした
この曲はアコースティックバージョンもあってそっちも良いので、ぜひ両方とも聞いてみてください

和訳は参考程度にお願いします

Am I to blame?
自分を責めるべきかな?
Is "leave me lonely" written on my face?
僕の顔に「ひとりにして」って書いてた?
Did I try too hard to make you stay?
君を引き止めるのに必死になりすぎてたのかな?
Guess I let my hopes get high again
僕はまた期待するんだろう

You say thay you love me but you don't mean it
君は僕を愛してるっていうけど本心じゃない
You're touching my body but I don't feel it
君が僕の体に触れても何も感じないよ
God so many questions in my head 
わからないことだらけだ
NIghtmares in my bed from you
君のせいで悪夢を見るんだ
From you
君のせいで

I've cried enough
僕はもう十分泣いた
Tears over us
僕らは引き裂かれてる
'Cause there's so many flames
たくさんの想いがあるから
Under the sun
太陽のもとに
If you don't want me, baby
君が僕を求めていないなら
You don't want me, baby
君は僕を求めていないんだ
If you're not the one
君が運命の人じゃないなら
I'll find me another you
僕は君の他に自分を見出すよ

I've cried enough
僕はもう十分泣いた
Tears over us
僕らは引き裂かれてる
'Cause there's so many flames
たくさんの想いがあるから
Under the sun
太陽のもとに
If you don't want me, baby
君が僕を求めていないなら
You don't want me, baby
君は僕を求めていないんだ
If you're not the one
君が運命の人じゃないなら
I'll find me another you
僕は君の他に自分を見出すよ

No,no,no,no,no,no,no,no,no
No,no,no,no,no,no,no,no,no
No,no,no,no,no,no,no,no,no
No,no,no,no

It took some time
時間がかかった
For me to figure out that I'll be fine
僕はもう大丈夫だってわかるまでに
Without you there to keep me warm at night
君がいなくても夜に暖かくしていられる
I guess you never were my ride-or-die
君は僕を支えてくれる人ではなかったんだ

You say thay you love me but you don't mean it
君は僕を愛してるっていうけど本心じゃない
You're touching my body but I don't feel it
君が僕の体に触れても何も感じないよ
God so many questions in my head 
わからないことだらけだ
NIghtmares in my bed from you
君のせいで悪夢を見るんだ
From you
君のせいで

I've cried enough
僕はもう十分泣いた
Tears over us
僕らは引き裂かれてる
'Cause there's so many flames
たくさんの想いがあるから
Under the sun
太陽のもとに
If you don't want me, baby
君が僕を求めていないなら
You don't want me, baby
君は僕を求めていないんだ
If you're not the one
君が運命の人じゃないなら
I'll find me another you
僕は君の他に自分を見出すよ

I've cried enough
僕はもう十分泣いた
Tears over us
僕らは引き裂かれてる
'Cause there's so many flames
たくさんの想いがあるから
Under the sun
太陽のもとに
If you don't want me, baby
君が僕を求めていないなら
You don't want me, baby
君は僕を求めていないんだ
If you're not the one
君が運命の人じゃないなら
I'll find me another you
僕は君の他に自分を見出すよ

No,no,no,no,no,no,no,no,no
No,no,no,no,no,no,no,no,no
No,no,no,no,no,no,no,no,no

If you're not the one
君が運命の人じゃないなら
I'll find me another you
僕は君の他に自分を見出すよ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?