見出し画像

NF RUNNING ~和訳~

こんにちは!
今回はNFのRUNNINGを和訳してみました。
恋人との生活に疲れた気持ちを歌っているような歌詞でした。

好きだけど、疲れてしまう、そんな感情を歌ってくれています。
是非聞いてみてください!!

[Verse 1]
I'm tired
疲れたわ

Of holding on to you, it's time to let
あなたにしがみついているのはもうやめる時よ

My pride
私のプライドを

Go and learn to love myself again, yeah
捨てて再び自分を愛することを学ぶわ、うん

I don't wanna wait another
もう待つのは嫌よ

Day, I've waited long enough,
もう待つのは嫌よ、もう十分に待ったわ

I'm Ready, I can see the sun, it's comin' up
私は準備ができたわ、太陽が昇ってくるのが見えるの

There's happiness on the horizon
幸せが見える

I'm hopeful I can see the light, I've
私は光を見る希望を持ってるわ

Hesitated all my life, but I'm all done
私は今までためらってきたけど、もうやめるわ

[Pre-Chorus]
I'm done runnin' from you
あなたから逃げるのはもうやめるわ

Spent my whole life in your shadow, scared
あなたの影の中で一生を過ごしてきたわ、怖かった

Of who I'd be if I, yeah
もしもうあなたがいなくなってしまったら、自分が誰になってしまうかと

Said goodbye and I didn't have you here
それを恐れていたわ

[Chorus]
I wish you well, but I
あなたの幸せを願うわ、でも私はもう

Can no longer stand aside
傍観することはできないわ

And watch you sabotage The two of us
あなたが私たちを破滅させるのを見るのは

I love you to dеath, but I
私はあなたを愛しているけど、もう

Can't spend the rest of my Lifе in this darkness, I'm done
この暗闇の中で一生を過ごすことはできないわ、私はやめるわ

[Post-Chorus]
I'm done (Ooh-ooh, ooh)
もうやめるわ

[Verse 2]
I wish you the best, but
あなたの最高の未来を願っているけど、

I'm not interested In givin' you more of my life, I've already given you too much
もう私の人生の中であなたにさらに多くを与えることには興味がないわ、もうあなたには十分与えたわ

I don't wanna lose ya
あなたを失いたくないけど、

I don't wanna keep ya
あなたと続けたくもないわ

I know that you mean well, but when I fail, I don't need ya
あなたが良かれと思っていることも分かっているけど、私がうまく行っていない時でも、あなたは必要じゃない

Rubbin' my face in it and treatin' me like
私に恥をかかせて、私を下に見ることなんて、

I'm Less than you, tell the truth
私はあなたよりも劣っている。真実を言って

You know I'll be better without ya
あなたがいない方が私はもっと良くなると分かっているわ

Been in your shoes, don't be a fool
私があなたの立場だったら、愚かなことはするな

And try to convince me that I'm the Real issue when you're the root To every problem
私が問題の根源であるかのように私を説得しようとしないで

I love you but not e-
-​​nough to allow you to continue to drown the both of us, you're
溺れるほど、私はあなたを愛しているけど

Holdin' me back, you're pullin' me down, you're makin' me hate myself, I
あなたは私を引き止め、私を引きずり下ろし、私自身を憎むようにさせるわ

Don't wanna leave, but that's what I need, I ain't got a choice, I can't just
私は去りたくないけど、それが必要なの、私には選択肢がないわ、ただ

Let you deceive and make me believe that I don't deserve to be loved, I (Ayy)
騙して、愛される資格がないと思わせて、私は(Ayy)。

Am not gonna stand aside and watch you attempt to rob and steal and sabotage
あなたが私が持っているわずかな信仰心を奪い取り、妨害しようとするのを傍観するつもりはないわ

What little faith I have left, yeah, haven't I sacrificed enough for you?
私はあなたのために十分犠牲をしてきたじゃない

Hate seein' you cry, but I think it's time to let go and say our goodbyes
あなたが泣くのを見るのは嫌いだけど、もう離れる時が来たんだと、別れの言葉を言う時が来たんだと思うわ

Yeah, I'm gonna miss you, but I'm not gonna spend the rest of my life
そう、あなたがいなくなるのは寂しいけど、私はもう一生をあなたと共にすることはないわ

[Pre-Chorus]
Runnin' from you
あなたから逃げるのはもうやめるわ

Spent my whole life in your shadow, scared
あなたの影の中で一生を過ごしてきたわ、怖かった

Of who I'd be if I, yeah
もしもうあなたがいなくなってしまったら、自分が誰になってしまうかと

Said goodbye and I didn't have you here
それを恐れていたわ

[Chorus]
I wish you well, but I
あなたの幸せを願うわ、でも私はもう

Can no longer stand aside
傍観することはできないわ

And watch you sabotage The two of us
あなたが私たちを破滅させるのを見るのは

I love you to dеath, but I
私はあなたを愛しているけど、もう

Can't spend the rest of my Lifе in this darkness, I'm done
この暗闇の中で一生を過ごすことはできないわ、私はやめるわ

[Post-Chorus]
I'm done (Ooh-ooh, ooh)
もうやめるわ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?