見出し画像

ポチェッティーノ監督の右腕、ペレスコーチのインタビュー

こんなツイートをしたら、普段では考えられないようなエンゲージメント数をもらったので、せっかくなので関連記事を紹介しようかと。


英語記事なのですが、ポチェッティーノ監督の右腕、ペレスコーチのインタビュー。2014年にトットナムに来て以来初めてのインタビューだとか。

全文は少し長いので、映像分析に関する部分を一部抜粋して翻訳を。英語力不足につき、誤訳はご指摘いただければと思います。。。

―――――

Interesting call outs for how one of the best managers in the world and his assistant started with Sportscode half way down this article...

世界有数の監督と、そのコーチがどのようにSportscodeの使用しはじめたのか、興味深い話がこの記事の後半にあります。

“When Mauricio started he had to do everything on his own. It’s not like now where you have 10 analysts. He bought a camera, a Mac computer, he bought Sportscode which is very expensive analysis software,” he explained.

「マウリシオ(・ポチェッティーノ監督)は最初全てを自分自身で行う必要があった。今のように10人もアナリストがいたわけではなくてね。彼はカメラとMac、そして非常に高価な分析ソフトであるSportscodeを購入したんだ。」そう彼は説明します。

“Here maybe we have 100 licences but at that time he paid for it and it was maybe 7,000 euros. He paid for a course for this guy to go and learn and the guy came back and said I’ve got an offer from Barcelona and I’m leaving!

今ではおよそ100ライセンスほど使用していますが、当時は彼が支払いをしました。約7,000ユーロです。彼はスタッフの分析スキルの研修のための費用も支払いました。そのスタッフは研修から帰るなりFCバルセロナからオファーをもらったので辞めますと言ったんですよ!」

“Mauricio was upset. He’d made investment to improve the analysis and was looking to do real-time analysis during matches. Now that’s very common, but back then in Spain he was probably the first or the second to do it.”

「マウリシオは激怒しました。彼は試合中のリアルタイム分析を行いたくて、アナリストのスキル向上に投資したんです。今では一般的ですが、当時のスペインではリアルタイム分析のスキルを持つのは彼を含めて1人か2人しかいなかったのではないでしょうか。」

He added: “He noticed me every day there doing analysis, using Sportscode. The reason the guy who left knew Sportscode was because three years ago I told him he needed to look at it!

彼はこう付け加えます。「彼は私が毎日Sportscodeを使って分析していることに気づきました。辞めた彼がSportscodeを知った理由は、3年前に私が彼にSportscodeを見ることが必要だと言ったからなんです!」

“Mauricio asked me: ‘Can you join us and help us with analysis, and then I want you to travel with us and at half-time in matches I want you to give your opinion and images’.

「マウリシオは私に「我々の分析に協力してもらえないか。そして一緒に遠征し、ハーフタイムにはあなたの意見とイメージを伝えてほしい」と尋ねました。」

“This is how our relationship started, doing methodology support to the academy coaches and at the weekend doing the matches with them and analysis.

「これが我々の関係の始まりです。アカデミーコーチ向けのメソッドのサポートを行い、週末には試合の分析を行いました。」

“Then three months later he said I want you to be on the pitch. He wanted me on the bench with him and it started from there.”

「3ヶ月後、彼は私にこう言いました。「君にはピッチにいてほしい。」彼は私がベンチに座ることを望み、そこから始まったのです。」

ーーーーー

翻訳後記

なかなか骨太のインタビューでした。これがSportscodeによるプロモーション記事なのかどうかは定かではございません…笑

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?