見出し画像

乃東生

お世話になった病院のレビュー(未遂)


血便が出て受診しました。
初診時44才。
潰瘍性大腸炎の診断を受け、
内視鏡検査6回。
7年間お世話になりました。

最寄りの内科で紹介状をもらって大きい病院に行くのが筋ですが、新しい仕事に就いたばかりで休暇を確保できる目処が立たず、土日に検査できるこちらを受診しました。駅に近いので通院にも便利です。

がんを匂わせておいて痔でした。
そんなオチを期待していましたが、まさかの難病。内視鏡検査と検体検査で診断が確定し、定期受診することになりました。

長期間の治療は根気を要しますが、
院内の落ち着いた雰囲気にも助けられ、通院のストレスは最小限で最適解に導かれました。今後の不安はゼロではありませんが、相談できる場所ができて心強いです。感謝しかありません。 

根気が切れてきた時、先生は根拠を示してくれました。流言に惑わされないようにと釘を刺されたことを覚えています。

それまでの自分は受け身の姿勢だったことに気付きました。医療従事者と患者は同じ目標に向かう同志のはず。わからないことが多い上に素人の自己判断はリスクになると解釈しました。

何処の馬の骨ともわからんやつと一生付き合うなんて。

難病と聞いて、マイナス思考回路が暴走しましたが、今は馬を飼っていると思うことにしました。馬が暴れて手に負えなくなったらまたお世話になります。

Self-heal grows

Review of the hospital that took care of me (attempted)



I had a bloody stool and went to the doctor.

44 years old at the first visit

Diagnosed with ulcerative colitis

Endoscopic examination 6 times

Thank you for taking care of me for 7 years.

It makes sense to get a letter of introduction from the nearest clinic and go to a big hospital,

I just got a new job.

There is no prospect of securing a vacation,

I went to see a doctor who can be examined on Saturdays and Sundays. It's close to the station, so it's convenient to go to the clinic.

It smells like cancer, but it’s hemorrhoids.
I had expected such a punchline.
And it’s an unexpected incurable disease.

The diagnosis was confirmed by endoscopy and specimen test, and I need to have a regular treatment.

Long-term treatment requires persistence, but

Helped by the calm atmosphere in the hospital,

The stress of going to the hospital was minimal and led to the optimal solution. There is some anxiety in the future, but it is reassuring to have a place to consult. I have nothing but gratitude.

When I was running out of my persistence, the doctor showed me the basis. I remember that it drive in a nail to me so as not to be misled by rumors.

I realised that I had a passive attitude until then. Medical professionals and patients should be comrades towards the same goal. In addition to the many things I don't understand, I interpreted that amateur self-judgement would be a risk.

I don't want to live with an unidentified bone of horse for the rest of my life.

When I heard that it was an incurable disease, the negative thinking circuit went out of control, but now I decided to think that I have a horse. If the horse gets violent and can't handle it, please take care of it again.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?