#4.5 擦り合わせ


「空中あり?空中なし?」
とは。

ゲームのルール設定のひとつ。
空中とは、地上より上の領域。
空中戦。空中権。
ありかなしかはゲームの内容に影響する。

鬼ごっこの一種、高鬼の場合、

- 高い所は安全地帯。
- プレイヤーは鬼が10数える間に移動すること。

これらについては原則として共通の理解がある。しかし、

- 空中でプレイヤーが鬼にタッチされたら有効か無効か。

空中で。
ここに問題がある。

ここは意見の分かれるところである。空中権について予め擦り合わせをしておかないと、後で揉め事が生じかねない。合意形成を図り円満な遊びを実現するためにこの文言が使われる。

AI は、より適切な回答を提供できると予想される。相互理解のための最善策は実務者レベルで遊ぶことだと考えられる。

Rubbing together


“With or without aerial?”
What is it means?

One of the game's rule settings.
Aerial is the area in the air above the ground. Aerial battle. Air rights.
With or Without affects the content of the game.

In the case of Taka-Oni (high-ogre), a kind of tag game,

- Higher place than the ground is safe zone.
- The players should move while the ogre counts to ten.

In principle, we have a common understanding of them.

However,

- If a player is touched by an ogre in the air, is it valid or invalid?

In the air.
There’s the rub.

It's a place where opinions are divided. If we have not got on the same page about the air rights beforehand, it may be a trouble later. This wording is used to build consensus and ensure amicable play.

It is expected that AI would provide us a more appropriate answer. It is considered that the best way to achieve a mutual understanding is to play at working level.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?