見出し画像

【English lyrics×Japanese Classics】Naomi Chiaki『喝采(kassai)』(1972)

[Intro]

[Verse]


いつものように幕が開き
curtain opened as always 

恋の歌うたうわたしに
to me singing a love song

届いた報らせは 黒いふちどりがありました
a letter delivered telling your death



[Chorus]


あれは三年前 止めるアナタ駅に残し
that's 3 years ago, left you at the station

動き始めた汽車に ひとり飛び乗った
rode on a train just taking off alone

ひなびた町の昼下がり
afternoon in the sleepy town

教会のまえにたたずみ
stand still before church

喪服のわたしは 祈る言葉さえ 失くしてた
at loss for even praying word



[Verse2]


つたがからまる白い壁
white wall covered with ivy

細いかげ長く落として
long shallow shadow

ひとりのわたしは こぼす涙さえ忘れてた
beside myself even without tears



[Chorus2]


暗い待合室 話すひともないわたしの
dark waiting room my solitude

耳に私のうたが 通りすぎてゆく
let my songs go through my ears

いつものように幕が開く
curtain opened as always 

降りそそぐライトのその中
under the dozens of lights

それでもわたしは 今日も恋の歌 うたってる
still sing love songs


[Outro]



≪credit≫

ちあきなおみ(Naomi Tiaki)『喝采(kassai)』

ちあきなおみ(Naomi Tiaki)『喝采(kassai)』(1972)

Singer: ちあきなおみ(Naomi Tiaki)
Lylics: 吉田旺(Ou Yoshida)
composer: 中村泰士(Taiji Nakamura)


Thanks for watching!  Any comment or request welcome
Hope you enjoy the Japanese Classics("KAYOUKYOKU").

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?