見出し画像

#84 実験 〜 Experiment 〜

友達の発信にインスパイアされて、今日は「ありがとう」という私の好きな言葉について書きます。
My friend posted something inspiring.
So, let me write about one of my favorite words, “thank you.”

難しいこと 〜 Something Difficult 〜

「ありがとう」を漢字で書くと、「有り難う」だそうです。
有ることが簡単じゃない、要は、ありえないこと。
“Thank you” is “arigatou” in Japanese.
When we write it in Kanji, it means “something that is hard to be” or “something impossible.”

私は、それって奇跡じゃん!!
ありがとうって言う度、ミラクルが起きているなんて、最高じゃん!!
と、思いました。
When I noticed it, I thought “That is some kind of miracle!!,” “That is amazing because there’s miracle whenever I say thank you!!

だから、「ありがとう」と言う度に、
「ああ、奇跡がまた起きてくれたんだな」と感じるように意識してみました。
So, I tried to feel “I experience miracle” when I say “thank you.”

結果  〜 Result 〜

意外と、「ありがとう」って言っているかも、と思いました。
でも、もっと「ありがとう」と言いたくなる自分もいました。
I say “thank you” more than I thought.
But, I also want to say “thank you” even more.

そうすると、いつもさりげなくしてもらっているサポートに気付けたり、
毎日見ていた風景や毎日使っているもの、自分の健康も愛おしくなりました。
Then, it became possible for me to realize many people actually support me and to love the view I see, the things I use, and my health.

毎日、こんなに奇跡が溢れているんだ。
毎日、こんなに愛されているんだ。
Every day, miracle happens.
Every day, I am loved.


友達のおかげで、このことに気づけました。
ありがとう!
Thank you, my friend, for sharing really important fact!

ルーティン 〜 Routine 〜

私は、1日の最後に、その日、ありがとうと思ったことを5つ書いています。
Before I sleep, I write 5 things that I am grateful for on that day.

自分に、聞いてみてください。
Please ask yourself.

いいことあった?
Did something good happen?

何に感謝してる?
What are you grateful for?

こう質問すると、あなたの脳みそは一生懸命その答えを探します。
When you ask those questions to yourself, your brain tries to find answers.

気持ちよく1日を終われそうですよね。
I believe it will help you end your day in a good mood.

私たちのマインドは、私たちに危機感を持たせて、命を守らせるよう、
ネガティブなことに気づかせるのが得意。
Our mind is good at focusing on negative stuffs because it wants to protect us from danger.

だからこそ、脳みそをコントロールして、見たいものを見ていきましょう!
That’s why, YOU control your brain and see what you want to see.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?