Find Love - 宇多田ヒカル 歌詞 和訳 意訳

Find Love - 宇多田ヒカル 歌詞 和訳 意訳

Some days my heart feels miles away
My body isn’t listening
Though I took whatever came my way
I’m paying for it now, baby
時々自分の心ここにあらず
身体が言うこと聞かない
これまで何でも受け入れてきたけど
罰が当たったのかも

Well I don’t wanna lead them on
But I don’t wanna see them go
Cuz I don’t wanna be alone
Every day of my life
誰かに思わせぶりなことしたくないけど
去っていかれるのも嫌
一人になりたくない
私の人生

So I gotta watch out
Who I share my affection with
Until I find love
Cuz I’m way too affectionate
Not gonna park my desire
Til I find love
誰に私のこの愛情を注ぐのか気を付けてなきゃ
本当の愛を見つけるまで
だって私は愛情深すぎるから
情熱を留めておくわけにもいかないし

For now committed to my therapy
I train with Vicki 3 to 5 times a week
Getting stronger isn’t easy, baby
今は自分の治療に専念してる
週に3~5回くらい Vicki と電車で出かけてる
強くなるのって簡単じゃないよね

Do I dare be vulnerable?
What if I lose all control?
But I don’t wanna be alone
Every day of my life
傷つく勇気はあるのだろうか
制御利かなくなったらどうしよう
でも一人になりたくない
私の人生

So I gotta watch out
Who I share my affection with
Until I find love
Cuz I’m way too affectionate
Not gonna park my desire
Til I find love

Slow down, you won’t get there by hurrying
Gonna find out if the hard work was worth it
I know it’s somewhere in me
I’m just tryna find love
落ち着いて、急いだって届かないから
頑張ったことに価値があればきっと見つかるから
それは自分の中にあるってわかってるの
たった今本当の愛を探してるところ

Do I dare be vulnerable?
hat if I lose all control?
But I don’t wanna be alone
Every day of my life
Every day of my life

Find love, til I find love, til I find love
本当の愛を見つけるまで

Do I dare be vulnerable?
What if I lose all control?
But I don’t wanna be alone
Every day of my life

Do I dare be vulnerable?
What if I lose all control?
But I don’t wanna be alone
Every day of my life

Gonna find out if the hard work was worth it
I know it’s somewhere in me
I’m just tryna find love


半年前から楽しみにしていたFind Loveのフルverがやっと音源解禁、、!
この英語版もすっごく好きだし、日本語版「キレイな人 (Find Love)」もまた歌詞が全然違って好き!!

Vickiが誰なのか分かりませんが、私は宇多田ヒカルさんの息子さんなんじゃないかなぁと思ってます。ファンから愛称として”ヒッキー(Hikki)"と呼ばれてるので息子さんにも似たような愛称で歌詞に入れた遊び心かな?と。
アルバムのカバー写真もおそらく息子さんの見切れた後ろ姿ですよね。も色んな曲やコメントの中に息子さんの存在を感じる場面が多く、宇多田ヒカルさんにとって子供がいることはとても大きな影響を与えたんだなあとよく感じます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?