見出し画像

私が買ったもの : その29 ジョイントマットの上で運動しています

前に書いたように、ダイソーのヨガマットを去年買って、腕立て伏せとかプランクとかで使っています。

しかし、さすがに傷んできたので、買い換えようかと考えていたら、前に買った、ジョイントマットが残っていることに気がつきました。

これを試してみたら、ヨガマットよりは硬いものの、特に支障はなく使えました。材質もしっかりしているので、当分使えるでしょう。

ポリ塩化ビニールの製品を新しく買わずにすんでよかったと思っています。

ヨガマットは長いので、捨てる時にハサミで適当な長さに切りました。案外簡単にハサミで切れました。

What I bought: No. 29 I am exercising on the joint mat.

As I wrote before, I bought a yoga mat from Daiso last year and use it for pushups and planks.

However, as expected, it was damaged, so when I was thinking about buying a new one, I noticed that the joint mat I bought before was still there.

When I tried this, it was harder than a yoga mat, but I could use it without any particular problems. The material is solid, so it will be usable for the time being.

I'm glad I didn't have to buy new PVC products.

The yoga mat is long, so I cut it to the appropriate length with scissors before throwing it away. It was surprisingly easy to cut with scissors.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?