見出し画像

The Rumbling -SiM 和訳


Rumbling, Rumbling, it's coming
Rumbling, Rumbling
地鳴らしだ、地鳴らしがやってくる

Beware
覚悟しろ

coming for you
俺は進み続ける

all I ever wanted to do was do right things
ずっと、正しいことをしてきたいと願ってきた

I never wanted to be the king, I swear
王になりたいだなんて思ってなどない、誓ってやるよ

all I ever wanted to do was save your life
ずっと、お前を守ってやりたかっただけなんだ

I never wanted to grab a knife, I swear
自らナイフを握ろうと思ったことはない、誓ってやるよ


tearless, fearless, burning, burning
涙は枯れた、恐怖もない、燃やせ、燃やせ


you tell me what have I missed
俺は何を見落としたんだ?教えてくれ


still wandering in the deep mist
ずっと深い霧の中をさまよい続けているんだ


if I lose it all, slip and fall
たとえ全て失い、倒れたとしても

I will never look away
俺は目を背けたりしない

if I lose it all, lose it all, lose it all
たとえ全て失って、奪われて、空っぽになっても…

if I lose it all outside the wall
たとえ壁の外で、全て失っても

live to die another day
息絶えるその瞬間まで進み続ける

I don't want anything
欲しいものなど何もない

I'm just here to...
俺がこの世に生まれた理由は…


Beware
覚悟しろ


all I ever wanted to do was know what’s out there
ずっと、外の世界のことが知りたかったんだ

I refused to lose without a fight
戦わずして負けるのだけは嫌だった

we’re just too young, ignorant and innocent
俺たちは若すぎた、無知だった、ガキだった

like kids stay up all night in a tent
テントで一晩を過ごす子供達みたいに

how do you see me?
お前には俺がどう見えるんだ?

am I who I used to be?
俺はあの時のままか?



Beware
さあ、覚悟しろよ


nobody knows what’s inside of me
nobody knows what’s inside of me
nobody knows what’s inside of me
誰も俺の本当のことを知らない
誰も…誰も…

if I lose it all, slip and fall... will you laugh at me?
もし、全てを失い、倒れてしまったら…
お前は俺を嘲笑うんだろうか?

if I lose it all, lose it all
もし本当に、全部、全部失ってしまったら…

if I lose it all, slip and fall
たとえ全て失い、倒れたとしても

I will never look away
俺は目を背けたりしない

if I lose it all, lose it all, lose it all
たとえ全て失って、奪われて、空っぽになっても…

if I lose it all outside the wall
たとえ壁の外で全てを失っても

live to die another day
息絶えるその瞬間まで進み続ける

I don't want anything
欲しいものなど何もない

I'm just here to...
俺がこの世に生まれた理由、それは…

Beware
覚悟しろ

Rumbling, Rumbling, it's coming
Rumbling, Rumbling
地鳴らしが始動した

coming for you
お前の元に必ず行く

進撃の巨人 The Final Season part2 OPテーマ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?