Call of dutyをやって思ったこと【動画クリエイターの日常vol.48】

昨日、超久しぶりにゲームアプリをインストールしました。

そう、Call of dutyです。今更w

これはハマる仕掛けがたくさんあるなと思いました。
荒野行動やPUBGも同じですが、オンラインゲームはリアルの人とリアルタイムで対戦している感覚が味わえる。敵と遭遇した時に、めちゃくちゃハラハラしてなんとか倒そうとしますよね。で、実際に倒すと自分のチームにキル1積み上がり、数値的な積み上げ感と、敵を倒した満足感に包まれる。

みんなに楽しんでもらうコンテンツには、感情を引き出すコンテンツが不可欠だと思いました。笑い、怒り、悲しみ、恐怖。
平凡なコンテンツはつまらない。

I was thinking about entertainment through call of duty.[video creator diary vol.48]

I installed a app game yesterday after a long time.

you know that is "Call of duty".
I know I'm late.haha

I think that has some points to continue the game.
Koya ko-do and PUBG also have those points. Online games can give us an experience that the feeling we are fighting with other people at real.
We will fight to win the game somehow, and then, If we could win, the score of our team is going up. so we can get something the feeling getting much score ,and satisfaction to get down some enemy. 

We have to concern about the feeling when they get like that experience.
We need to give them those feeling.
Normal contents can't move their mind.

動画編集や音楽制作を通して、稼げるクリエイターを世の中に増やす活動をしています。 「ちょっと支援してやるか」と思っていただいた方、その支援が僕や周りの方々の創作活動の励みになります🙇‍♂️ よろしくお願いします!