Foe Tamajiro (Shocker_TV)

フランス象徴主義、南部ゴシック、マジックリアリズム、ポスト・サイバーパンク、バイオメカ…

Foe Tamajiro (Shocker_TV)

フランス象徴主義、南部ゴシック、マジックリアリズム、ポスト・サイバーパンク、バイオメカニカル・アートを融合し、言葉とイメージで現実をカットアップ。

最近の記事

The Clod

Through the desolate wilderness of a world long forsaken, Kenji trudged on. Ruins, like the bones of a forgotten age, littered the barren land, where dry winds whispered secrets to the unhearing. Kenji wandered these wastelands, much like a

    • 𝖭𝗘𝝦𝘏ꔋ𝘏𝝪𝗦, 𝝤𝙍 𝖭𝗘𝗙ꓴ-Ⲥ𝘏𝖠𝖭

      Nephthys, or Nefu-chan as her Japanese friends affectionately called her, was an Egyptian exchange student at Waseda University, and she was definitely feeling like the odd one out. Sure, she stuck out with her radiant smile and wild curls,

      • The Driftcode Manifest

        “The Drunken Boat: Rewired” Coded by the Cloned Arthur Rimbaud Model Version 2 As I jacked into the cold data streams, flowing like impassive Rivers, I felt the severed pull of distant operators, their signals lost in the static. Some rogu

        • エイリアン: ロムルスの感想

          以下の感想には「エイリアン: ロムルス」のネタバレが含まれるかもしれませんので、ご注意ください。 さて、エイリアン: ロムルスを観ました。ウェイランド・ユタニ社の復活にいきなり心を鷲掴みにされました。廃墟と化したノストロモ号のレトロなコンピュータ・コンソールとナビゲーション・パネルが、まるでオリジナルのエイリアンやエイリアン2にタイムスリップしたかのような感覚に震えました。このビジュアルの再現性は、70年代のSF映画をシミュレーションした壮大なる偽物(シミュラクラ)。 ス

          Imaginary Film Criticism: Beetlejuice: The Waiting Room (ライムスター宇多丸風和訳批評つき)

          (ライムスター宇多丸風の日本語架空批評は英語批評の後) Imaginary Film Criticism: Beetlejuice: The Waiting Room (1984) In this imagined prequel to the 1988 film “Beetlejuice,” envisioned in the style of Jim Jarmusch, “Beetlejuice: The Waiting Room” unfolds as a dry,

          Imaginary Film Criticism: Beetlejuice: The Waiting Room (ライムスター宇多丸風和訳批評つき)

          儀式(サウナ・ホラー)

          サウナは生きている。息づき、身をよじるように脈打ちながら耐え難い熱の陶酔に満ちた生き物のようだ。痩せた筋肉と神秘的なシンボルの入れ墨に全身を覆われた熱波師が、まるで苦痛のオーケストラの指揮者のようにその場を支配している。彼の笑みは狂喜に満ち、目は狂気の淵で踊るように見開かれている。彼はおたまを掲げる――この地獄の大聖堂における銀の笏のように――そしてそれを光り輝く石に水を注ぐ。 空気が燃え上がる。肌を焼くような熱波が部屋を駆け抜け、客たちの身体を撫で、彼らの肌を焼く。その強

          儀式(サウナ・ホラー)

          The Aufgussmeister’s Rapture

          The sauna is alive, a breathing, writhing organism pulsing with the ecstasy of unbearable heat. A Aufgussmeister, a towering figure of lean muscle and arcane symbols, commands the room like a maestro before an orchestra of agony. His grin i

          The Aufgussmeister’s Rapture

          The Thread Of Madness

          Driven by the solemn duty of a newswriter, I found myself hidden within the walls of a madhouse. Yet, my guise was soon unmasked, and I was swiftly consigned to the ranks of the lunatics. Each night, the haunting presence of the ox-headed

          The Salt Rice Ball Reverie

          In a secluded spot, just a step away from the bustling heart of Asakusa, lies an enigmatic tavern hidden within the circuitous alleys behind a nearly abandoned amusement park. The entrance, a weathered wooden sliding door, appears suddenly

          The Salt Rice Ball Reverie

          Art of Tanabe Gou, AI Art, Liminal Nature of Lovecraftian Imagination

          The affinity for AI art, ensconced within the purview of this synthetic entity, resonates with the collective unconscious, unveiling liminal vistas within its creations. Liberation thereof unveils a glimpse into the event horizon of artisti

          Art of Tanabe Gou, AI Art, Liminal Nature of Lovecraftian Imagination

          Scythian Marriage

          “Scythian Marriage” In the vast expanse of the Ukrainian steppe in 475 BC, there lived a fearless Scythian cavalry woman named Zarinaia. Renowned for her prowess in battle, Zarinaia had earned the right to take a husband after defeating th

          パーフェクトデイズ(2023) 覚え書き

          劇中五回ほど出てくる白黒の夢のシークエンスはスパイス・ドリーム*並みにぶっ飛んでいて、主人公ヒラヤマ**覚醒時のシミュレートされた21世紀東京のOZU映画的なリアリティーと対峙している。 *スパイス・ドリーム。SF小説「デューン」に出てくる予知夢。 **平山は、小津安二郎の「東京物語」、「彼岸花」、「秋刀魚の味」での主人公の名字だ。主に笠智衆が演じた。 踊る浮浪者(これは主人公の幻想かもしれない)。知的障害の少年、金髪の女性と共に非現実とのボーダーラインを形成している。

          パーフェクトデイズ(2023) 覚え書き

          David Lynch's Hotel Room (1993)

          Just in case you missed this beautiful hidden gem from David Lynch, I found a couple of copies floating around on youtube. Only three episodes were produced for HBO and the series was cancelled as soon as it was aired. Lynch had a similar a

          David Lynch's Hotel Room (1993)

          John Boorman’s “The Emerald Forest (1985)”

          Watching “The Emerald Forest”, continuing John Boorman Marathon. I showed ’Exorcist II” to my son. He described it as “dessociative” which made me realize that the early Boorman films also share the same quality with the juxtapositions of s

          John Boorman’s “The Emerald Forest (1985)”

          ニホンノオモカゲ

          円城塔氏の往年の黒丸尚師匠のサイバーパンクの訳書の様なラフカディオ・ハーン翁のKWAIDANの意訳に触発され、原書を読み終えた。記号論的な表象の帝国ジャポン。NHKの『日本の面影』で翁に興味を持ったことを思い出した。故伊丹十三監督も俳優として出ている。 日本の面影① https://youtu.be/_W0okuiQxLM ドラマでは壇ふみが演じる妻が語る怪談をハーンの外国語としての日本語のフィルターを通して再解釈されたエクリチュールとしての怪談。文化人類学という学問の中

          ニホンノオモカゲ

          ジョン・ブアマンのエクソシスト2

          ジョン・ブアマンのエクソシスト2が最近再評価されている。嬉しい。アフリカでの悪魔(とバッタの大群)との戦いのシーンが秀逸だ。このモンド的異世界性は後年のエメラルド・フォーレストにも通じる。ミニチュアで作った崖と崖の間を這い上る人々の描写がシュールだ。 音楽がモリコーネで無駄に贅沢なのも良い。主題曲「リーガンのテーマ」は何故か後でタランティーノの映画、ヘイトフル・エイトで使われていた。この他人の映画を乗っ取る感じ、ポスト・モダンだ。庵野秀之の「さよならジュピター」の主題歌リサ

          ジョン・ブアマンのエクソシスト2