修士課程をおえての感想 Impressions after completing the Master's programme

I would like to write about some of my thoughts after completing my postgraduate studies. I managed to produce a good final piece of composition under the strict guidance of Professor Hitomi Kaneko, but my regret is my master's thesis.

As this was the first study of Dutch 20th century music in Japan, I had to start from a position where there was no previous research. At first I thought about submitting it to a journal, but now I'm wondering if it will be difficult. Various, research is hard work, so maybe I should just write songs as a composer. LOL Here's a photo of my degree certificate to commemorate it lol.

大学院をおえてちょっと思った事を書いてみようと思います。

作曲の方は金子仁美先生の厳しい指導によって何とかいい修了作品が出来たのですが、心残りは修士論文です。

オランダ20世紀音楽の研究は日本初なので、先行研究が何も無かった状態からのスタートでした。最初はジャーナルに出そうと思ったのですが、今は難しいかなぁと思ってます。
色々、研究は大変なので、私は作曲家として曲だけを書いた方がいいのかもしれません。笑

記念に学位記の写真です笑

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?