見出し画像

GPTs 英語しゃべるんです


chatGPT - 英語しゃべるんです

デフォルトで1分、2分、3分から選べるようにしてます

chatGPT - 英語しゃべるんです 活用例

In the rapidly evolving world of technology, keeping abreast of the latest trends is paramount for businesses seeking to maintain a competitive edge. Artificial Intelligence (AI) has become a cornerstone in this digital revolution, offering unparalleled opportunities for innovation. Companies that harness AI's potential can streamline operations, enhance customer experiences, and drive significant growth. However, this technological leap also presents challenges, including ethical considerations and the need for skilled personnel to manage and interpret AI-driven data. As we navigate this complex landscape, the balance between leveraging technology for advancement and ensuring it serves the greater good remains a critical concern.

https://chat.openai.com/share/aacb9471-fd9e-4b68-b013-33386d61f17e

GPTsに聞き取ってもらいました。

一回目
二回目

GPT作成チャレンジの背景

2024前半の挑戦のひとつとして英語、特には・・・

  • 英語の発音矯正

  • 英語でも明確に伝えられるよう

  • 上記、そこそこ疲れていてもそれなりにできる程度の基礎力を

を挙げて、AIツール併用が加わったPEGLも人生三度目の受講中

同AIツールは、自分のスピーキングを採点してくれるということで、PEGLの教材で話してはいるのですが、それに限らずプレゼン原稿などの録音もOKなので、受講期間中は使い倒そうと

chatGPT、もちろん毎回指示すれば英文でもなんでも作成はしてくれますが、

デフォルトでビジネス的なほどよい長さの英文を作成してほしい!

ということで自分でGPTsを作成することに。
・TOEICスコアで難度の目安を設定できます(これがあるのでビジネス界隈での単語、文章になります)
・一分当たりの文字数の目安を与えています(でも、ちょっと一分では無理かも)

おわりに

PEGLのAIに指摘される発音矯正必要個所はだいたい同じ
chatGPTも率直に英語を聞き取ってくれる

テープ起こしの時代とやるべきことはおなじなのかも


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?