見出し画像

【Day20】A quotation makes me affect my personality.

Summary

It is important to know the correct position and correct direction to reach the goal.

Text

A quotation, after below, make me affect my personality.
"If you are in the right position, the right direction, and enough efforts, your efforts will not betray"
I did not pass the admission exam for the college of my first choice.
So I was depressed because I did the best but I failed.
At that time, I listened to the quotation from my teacher.
For example, when you want to arrive at your destination, you should know the current location and current direction to the goal. 
Then you will arrive there.
I know only efforts do not produce results.
So when I try something, I keep in mind my position and direction to the goal.

したがき
自分が影響を受けた言葉の一つに以下の言葉があります。
「正しい場所で、正しい方向で、十分な量なされた努力は裏切らない。」
私は、受験で第一志望の大学に入学することができませんでした。
私は最大限の努力したのに失敗したため、落ち込んでしました。
そのころに先生からこの言葉を聞きました。
例えば、目的地にたどり着きたいとき、現在の正しい場所、目的地への方角がわからないと、たどり着けません。
やみくもに努力するだけでは、結果がついてこないことを知りました。
この言葉を信じて、物事に取り組むときは、目標までの距離と方向を意識して努力することを心掛けています。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?