見出し画像

【Day25】Habitual saying

Summary

Everyone has a habitual saying, and it appears as an individual personality.

Text

Everyone has a habitual saying, and it appears as an individual personality.
My habitual word is "certainly".
I have not noticed the word until my girlfriend pointed it out, but it is certainly.
The person that has this habitual saying is analyzed logically and honestly.
In my case, I graduated from the university of science, so I needed a logical mind.
My girlfriend often said, "It is a nice day".
Then it is her habitual saying.
I’m so jealous of her saying.
Tell me your habitual saying.

したがき
人はだれしも口癖を持っていて、その口癖には人の性格が表れます。
自分の口癖は、「たしかに」です。
彼女に指摘されるまで気づかなかったが、言われてみればまさに確かにと思いました!
この口癖の人は、論理的であったり正直な性格を持っていると分析されていました。
大学が理系の大学であるため、理論立てて考えることが必須だったことが原因であるかも知れません。
彼女の口癖は「いい一日だったなぁ」でした。ポジティブな言葉でうらやましいです。
いろいろな人の口癖を聞いてみたいと思いました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?