見出し画像

答えはあなたの中に

"I tell you that you have within yourself the ability to solve your problems. You have within yourself the ability to stand up and make your way. You also have the responsibility to discover who and what you are. The answers to your problems lie within yourself and you can discover them—and in discovering them, you use your strength. To rely upon others will only encourage weakness. Therefore, I will not allow you, you see, to use me as a crutch. I will throw your crutches away—and give you a good hard push and make you stand up and face your problems alone. And that is the only way I can help you. And that is the only way you can ever be helped and you know it, and you know it well. And I mean it kindly." -- Seth

—Early Class Sessions 1 ESP Class Session, April 8, 1969

「問題を解決する能力は、君たち一人一人のうちにあるのだ。君たちの中には、立ち上がり、自らの道を創り出す能力が備わっている。同時に君たちには、自分とは誰で、何であるかを見つける責務もある。君たちの抱える問題の答えは、君たち自身の中にあるーーそしてそれらを見つけるとき、君たちは自分の強さを活かしている。他者に頼るのは、弱さを助長するだけだ。だから私は認めないのだ、お分かりの通り、私を松葉杖のように使うことを。私はきみの松葉杖を投げ捨てーー後ろから温かく、君の背中を強く押すだろう。君が独りで立って、自分で自分の問題に向き合うように。そしてこれだけが、私が君たちを助けられるやり方なのだ。そしてこれだけが、君たちが救われる方法なのだ。君たちはそれを知っている。よく分かっているはずだ。私はそれを優しく意図しているのだ。」--セス

私たち一人一人には、すべてが与えられている。

私とは何かの認識が変わるとき、そのことに気がつく。

私とは、この物理的な肉体を通して得た経験の積み重ねではない。

当たり前なことほど、見落としがちで、当たり前なことほど、有り難いものだ。

最も見落としがちで、有り難いのは、「在る」ということだろう。「在り続けられている」ということだろう。

なぜ、在り続けられるのか。

その源こそが、本当のわたし。本当のあなた。すべての源となっているもの。

その際限のない「自分」を自分だと思えたら、誰にも頼る必要のないことが分かる。

頼ろうとしているそれも、同じ源から現れた、一つの在り方に過ぎないことにも気がつく。

あなたの問題は、あなたのオリジナル。それはあなたにしか解けない。そしてそれを解くカギも、あなたのオリジナル。そしてそれは、あなたの中にある。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?