見出し画像

幸せを謳う詩(英語翻訳)

流れていく弔い灯は風を凪ぎ
空へ消えた

貴方がたてた
赤色の鯉ノボリが空を泳ぐたび
涙霞 途切れぬ糸

外灯に群がる霧雨は無始礦劫
水面に乗せて ひとひら ふたひら
わたし あなた わたし あなた…途切れた色

あの人が好きだったボンボリに赤い灯をともしつづけ
お化粧する

笑い方も忘れた…さよなら

待てども待てども帰るはずのない貴方を待つ私は
ひとり…ひとり…

二度とは会えぬと思っていた貴方のぬくもりは
私の中で生きていました
触れることのない泡沫 貴方はああ…知らないでしょうけれど

そう…幸せの終わりに小さな花が咲いていたとして…
私にとってそれが この子 でした

pop'n music 10 「幸せを謳う詩」より

The flowing mourning light fades away at the wind calming sky

You stand up
every time the red carp streamer swims silently at the sky
with the unbroken strings blurred by your tears

The drizzle has been gathering at the street lamp for so long
one by one, one by another, they start floating on the water surface
Me, you, me, you…
The flowers scattered and are flowing towards the broken colors

To the paper lantern that person loved so much
I keep the red lights on and put on my makeup
I forgot how to smile
Goodbye…

No matter how much I waited, how long I waited
I know you won't come back, leaving me alone, all alone

The warmness of yours that I thought would never come back
is living inside of my heart
The bubbles that I cannot touch are you, right?
Ah… I will never know, but…

Like so, the flower that appears at the end of our happiness blossomed
If that's so, it reminds me of this child.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?