見出し画像

Sammy's Story Part I

I met Yummy in August, 2000. Yummy picked me up with her friend. I pee on Se-Hyuk Park's foot. Oops. I did not meaning...

I remembered that day was a very hot day. Yummy held me in her arms and I rode her car. I did not use to ride a car, so I spewed...

I arrived new home where is Yummy's Apartment. My breeder advised Yummy how I raise. I must be independent to sleep, but I could not because I missed my family.

When I was born, my mother, father, brothers and friends were with me. Now, I have a new keeper who is Yummy. So I cried loudly a lot that morning. That day was on Sunday.

Yummy's neighbors complained to see her. When she showed the neighbors about me, they said me, "So sweet puppy! I see. But please keep quietly."

Yummy trained me little by little.

サミー物語りパート I

私がゆんみと出会ったのは2000年の8月だったんだよ。ゆんみは友達と一緒に私を引き取ったんだ。朴セヒュクの足におしっこしちゃんだんだ。おっと。そんなつもりじゃなかった…

その日はとっても暑かったなあ。

ゆんみは私を抱きかかえて、車に乗ったんだ。車に慣れてなくて車酔いして吐いてしまったんだ…

私は新しいおうちに着いた。そこはゆんみのアパートだった。

私のブリーターがゆんみにどうやって私を育てるかアドバイスしたんだよ。私は独りで寝なきゃあいけなかったんだけど、できなかったんだ。だって、家族が恋しかったんだもん。

私が産まれたとき、サミーママ、サミーパパ、兄弟、そして 友達が一緒だったもん。

今、私はゆんみと言う新しい飼い主。

だから、その朝大声で泣いてしまった。その日は日曜日だった。 ゆんみの隣人が苦情にやってきたんだ。ゆんみが私を隣人にみせたら、

「なんて可愛いの。理解できたわ。でもね、静かにね!」

ゆんみは私を少しずつ訓練させたんだよ。

犬との暮らしはどういうものか?異文化に触れると感性豊かになれます(^^♪ワクワクを毎日あなたに届けて、楽しんでいただければと思います(^^♪