Countdown 77:Certificate of Family Register

I took a mistake the other day. I  thought that I would  go  to make new passport. But I didn't have "certificate of family register", I had to give up. For getting my certificate of family register , I had to issued at a convenience store by my-number-card . I thought that I had my-number-card  so it's okay. But another procedure and about 7 days was required for using a convenience stores . After that days,  I got it safely! So I  can now complete the procedure.I need a lot of preparation. I keep trying  it !

<こんなことを書いたよ>「戸籍証明書」
数日前私はあるミスを犯した。その日、私は、新しいパスポートを作りに行こうと思っていたのだが、私は「戸籍証明書」を持っていなかったため諦めざるを得なかったのだ。戸籍証明書をもらうためには、コンビニでマイナンバーカードで発行しなければならなかった。私は「マイナンバーカードがあるから大丈夫」と思っていた。しかし、コンビニで発行するためには、別の手続きと約7日間が必要だったのだ!数日後、無事私は手にすることができた。だから、私は今、戸籍証明書を手に入れた。いろんな準備が必要だね。頑張るよ。とほほ。笑


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?