【対訳】第1四半期の決算発表を控えるOKTA、何が起こるのか? (2021/05/25 Yahoo! Finance)

Okta, Inc. (OKTA) is set to report first-quarter fiscal 2022 results on May 26.

For the fiscal first quarter, Okta anticipates non-GAAP net loss in the range of 20-21 cents per share. The Zacks Consensus Estimate for loss per share has remained steady at 20 cents over the past 30 days.

Okta expects revenues in the range of $237-$239 million, indicating growth rate of 30-31% from the year-ago period reported figure. The Zacks Consensus Estimate for revenues is pegged at $238.6 million, indicating an increase of 30.4% from the year-ago quarter reported figure.

Notably, the company’s earnings beat the Zacks Consensus Estimate in the trailing four quarters, with the average earnings surprise being 427.7%.

OKTAは5月26日、2022年第1四半期決算を報告予定

第1四半期について、Okta社はnon-GAAPベースの1株当たり純損失を20~21セントの範囲で予想している。1株当たり損失のザックス・コンセンサス予想は、過去30日間、20セントで安定している。

Okta社は、売上高を2億3700万ドル~2億3900万ドルの範囲と予想しており、これは前年同期の数字からは30-31%の成長率となる。ザックス・コンセンサス予想では、売上高は2億3,860万ドルで、前年同期比30.4%増となる。

注目すべきは、過去4つの四半期で、同社の収益はザックス・コンセンサス予想を上回り、利益の平均サプライズは427.7%だった。

gear up to (句動)~の準備を整える

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Continued Investments to Dent Profits
Okta’s first-quarter fiscal 2022 results are expected to reflect new product additions, continued adoption and increased use cases of identity solutions.

During the fiscal first quarter, Okta introduced new areas, namely, privileged access management and identity governance and administration (IGA), which are expected to have expanded the size of Okta’s potential markets to about $80 billion. The market is currently dominated by CyberArk Software CYBR and SailPoint Technologies SAIL.

Okta’s new Identity Governance delivers self-service identity governance and administration for all users within the extended enterprise through a single control plane to meet compliance requirements without sacrificing speed in hybrid and multi-cloud environments.

Meanwhile, privileged access management seeks to protect data from being hacked within an organization while governing who can view and change an organization’s critical systems.

利益を圧迫する継続的投資
Okta社の2022年第1四半期の業績は、新製品の追加、継続的な採用、アイデンティティ・ソリューションの使用数の増加を反映したものになると予想される。

2022年第1四半期にOkta社は、特権アクセス管理と、アイデンティティーガバナンスと管理(IGA)という新しい分野を導入し、Okta社の潜在的な市場規模は約800億ドルに拡大したと予想されている。この市場は現在のところ、サイバーアーク・ソフトウェアCyberArk Software (CYBR)とセイルポイント・テクノロジーズSailPoint Technologies (SAIL)が独占している。

Oktaの新しいIGAは、ハイブリッド環境やマルチクラウド環境において、スピードを犠牲にすることなくコンプライアンス要件を満たすために、拡張された企業内の全ユーザーに対し、単一のコントロールプレーンを通じて、セルフサービスのアイデンティティ・ガバナンスと管理を提供する。

一方、特権アクセス管理は、組織内のデータをハッキングから保護すると同時に、組織の重要なシステムを閲覧・変更できる人を管理することを目的とする。

dent (他動)(物を)へこませる、(~の)数を減少させる

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The company aims to create an extensive cloud infrastructure to provide top independent software clouds needed by business applications with identity and access remaining the company’s core specialty.

In the to-be-reported quarter, Okta announced expanded deployments with Crate and Barrel, a leading lifestyle brand offering contemporary furniture, housewares and decor and NTT DATA, a top 10 global IT services provider.

In the fourth quarter of fiscal 2021, Okta added 600 new customers, taking the total customer count to 10,000, up 26% year over year. Moreover, partnerships with the likes of salesforce.com CRM, OFX and Renault among others, is helping the company to win customers.

However, continued investments in research & development toward its solutions are expected to have kept this Zacks Rank #4 (Sell) company’s first-quarter fiscal 2022 margins under pressure.

同社は、アイデンティティとアクセスを中核として、ビジネスアプリケーションが必要とする、独立したソフトウェア・クラウドを提供する広範なクラウド基盤の構築を目指している。

当四半期において、Oktaは、現代的な家具や家庭用品、装飾品を提供する大手ライフスタイルブランドのCrate and Barrelや、グローバルITサービスプロバイダーのトップ10に入るNTTデータへの導入拡大を発表した。

2021年第4四半期、Oktaは600社の新規顧客を獲得し、顧客総数は前年同期比26%増の10,000社となった。さらに、salesforce.com CRM、OFX、Renaultなどとのパートナーシップが、顧客獲得に貢献している。

しかし、同社のソリューションに向けた研究開発への継続的な投資が、このザックスランク#4(売り)企業の2022年第1四半期の利益率を圧迫していると予想される。

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Notably, non-GAAP research and development expenses increased 35.9% year over year to $43.5 million in fourth-quarter fiscal 2021 due to significant investments on Okta identity platform and integration network.

Additionally, sales and marketing expense is anticipated to have been higher owing to the company’s increased international presence and expenses from on-boarding additional customers.

特に、2021年度第4四半期のnon-GAAPベースの研究開発費は、Oktaのアイデンティティプラットフォームと統合ネットワークへの多額の投資により、前年同期比35.9%増の4,350万ドルとなった。

また、海外での事業展開の強化や、新規顧客獲得により、営業・マーケティング費用も増加したと予想される。

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Key Q1 Developments
During the to-be-reported quarter, Okta announced a definitive agreement to acquire Auth0, a leading identity platform for application teams, in a stock transaction valued at nearly $6.5 billion. The proposed transaction is expected to close during Okta’s second quarter of fiscal year 2022, ending Jul 31, 2021.

The transaction is expected to accelerate Okta’s growth in the $55 billion identity market. Auth0 will operate as an independent business unit inside of Okta, and both platforms will be supported, invested in, and integrated over time.

第1四半期の主な進捗状況
当四半期において、Okta社は、アプリケーション開発者向けアイデンティティプラットフォームのリーディングカンパニーであるAuth0を、約65億ドル相当の株式取引により買収することで最終合意したと発表した。この買収案は、Oktaの2021年7月31日に終了する2020年度の第2四半期中に完了予定。

この買収により、550億ドル規模のアイデンティティ市場におけるOkta社の成長が加速することが期待されます。Auth0はOktaの中の独立したビジネスユニットとして運営され、両プラットフォームは時間をかけてサポート、投資、統合される予定。

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