香港で今起きている事 大規模デモについて友人がくれたメッセージ 9

続きます。

----------------------------------------------------------------------------

We tried countless ways to ask them to stop, to wish they would listen, used up all of the peaceful methods to get them do something that is beneficial to the people as well. But again and again, we were ignored and rejected. We tried so hard to live in a city where it has the highest cost of living, we suffered in silence for so long. Yesterday, someone wrote on a wall: “If only peaceful protest worked, we wouldn’t need to come out every week.”

私達は数え切れないほどの方法で彼らにそれをやめるように要請しました。私達の声を聞いてもらえるように、全ての平和的な方法で彼らに何か行動してもらえるように。それこそが人々にとっても良い事だからです。だけど、何度も何度も、私達は無視され、拒否されてきました。私達は必死に、最も生活コストの高いこの街で生活し、長年にわたっての沈黙に傷つけられてきました。昨日、誰かが壁にこんな事を書いていました。「平和的な抗議者だけが参加しているなら、私達は毎週出て来なくて良いのだ」

The extradition bill proposal come out for “public consultation” in February, the lawyers in Hong Kong Bar Association and chairperson of Hong Kong General Chamber of Commerce voiced out against it, because they immediately realise how big a damage to our system if it passed, but the government still go on to draft the bill in April, so the Bar Association (a.k.a the lawyers) voiced their objection again. Still, the next day, the bill passed the firs reading in the support pro-chinese Legislative councillors.
Because of that, 130k people marched on street urging the government to list to professional advice, but the government did not respond.

この、逃亡犯引き渡し条例は2月の「国民の意見の聴衆」にて提案されました。それに対し、香港弁護士会の法曹関係者や、香港総商会(商工会議所)の議長は反対の声を上げました。もしそれが通ってしまったら、私達の政治機構に深刻なダメージを与えると彼らはすぐに気づいたからです。しかし政府は4月に法案を起草し、今に至るまでそれが続いています。なので弁護士会(つまり法曹関係者達)は再度反対の声明を出しました。それでも、中国寄りの立法会の議員達のサポートを受け、次の日の第一審議会を通過してしまいました。
それが理由で、13万人の人々が専門家のアドバイスを一覧にして、政府に対し主張するためにデモを起こしました。しかし政府からの返答はありません。

----------------------------------------------------------------------------

続きはまた次回に。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?