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聴覚ブランディング

ブランドストラテジストを描く時に五感の中でも聴覚は特に無意識直感的に脳に伝達されるので非常に重要だと感じます。

赤ちゃんは、母親の腹にいるときから早くも音を解読することでコミュニケーション生活を始めていると言います。

その為、人は自然に音とその意味に敏感です。音は、活力や眠気、幸せや悲しみを感じさせることで気分に影響を与えるだけでなく、刺激を与え、過去を思い出させるなど驚くべき能力を持っています。

心理学的では、人間が音を特定の記憶と強く関連付けることを実証しています。このように、音には特定の体験を想起させるこの独特の力があり、消費者の心に強いブランドイメージを構築することが可能になります。

Auditory branding

When drawing a brand strategist, I feel that among the five senses, hearing is especially important because it is unconsciously and intuitively transmitted to the brain.

It is said that babies begin their communication life by decoding sounds as early as when they are in their mother's belly.

Therefore, people are naturally sensitive to sounds and their meanings. Sound not only affects our moods by making us feel energetic, sleepy, happy or sad, but it also has the amazing ability to stimulate us and remind us of the past.

Psychological studies have demonstrated that humans strongly associate sound with certain memories. Thus, sound has this unique power to remind us of a specific experience, making it possible to build a strong brand image in the minds of consumers.

听觉品牌建设

在制定品牌战略时,我发现听觉特别重要,因为它是一种无意识的、直观的与大脑沟通的方式。

婴儿早在母亲的子宫里就开始了他们的交流生活,对声音进行解码。

因此,我们天生对声音和它们的含义敏感。 声音不仅影响我们的情绪,使我们感到精力充沛、昏昏欲睡、快乐或悲伤,而且它们还具有刺激我们和提醒我们过去的神奇能力。

心理学研究表明,人类将声音与特定的记忆紧密联系起来。 因此,声音具有这种独特的力量,可以唤起特定的体验,使其有可能在消费者心中建立一个强大的品牌形象。


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