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サウンドスケープデザイン

サウンドスケープとは、1960年代カナダの現代音楽の作曲家マリー・シェーファーによって提唱された。日本では「音風景」や「音景」と言われている。風景には音が欠かせないという考え方で、そこから派生しサウンドスケープデザインが生まれた。

空間をサウンドブランディングしていく中で、サウンドスケープデザインは非常に重要です。都市部では人の行き交う雑踏や電車や車などの音。山間部では風によって木々が擦れる音や野生動物の鳴き声、海岸部であれば波の音や船の汽笛の音等、その土地や場所を構成する音を人口的に作り出していく事でブランドが作り出したい空間空気感を創る事が可能になります。

soundscape design

Soundscape was proposed by Marie Schaeffer, a Canadian composer of contemporary music in the 1960s. In Japan, it is known as "soundscape" or "soundscape. Soundscape design is derived from the idea that sound is essential to a landscape.

Soundscape design is very important in the sound branding of a space. In urban areas, it is the sounds of people coming and going, trains and cars. In mountainous areas, it is the sound of trees scraping in the wind and the cries of wild animals. In coastal areas, it is the sound of waves and ship's whistles, etc. By creating the sounds that make up a place or region, it is possible to create the atmosphere that the brand wants to create.

声景设计

声景是由加拿大当代音乐作曲家玛丽-谢弗在1960年代提出的。 在日本,它被称为 "声景 "或 "音景"。 声景设计源于声音对景观至关重要的理念。

在声音品牌的空间中,声景设计是非常重要的。 在城市地区,它是人们来来往往、火车和汽车的声音。 在山区,它是树木被风刮过的声音或野生动物的叫声,在海岸,它是海浪的声音或船只的汽笛声。

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