見出し画像

ハロウィンパーティ!

この記事の後半に、英語で書いています。
There is an English translation at the end of this article.

前回のNFT記事

ハロウィンパーティ!

この数日間で、ぼくのハロウィン作品の3つを、SWHEATZさん( https://twitter.com/SWHEATZ1 )、Sonderさん( https://twitter.com/SightSonder ) にお迎えして頂きました。ほんとうにありがとうございます!

お迎え頂いた3作品はこちら

(1)Happy halloween▲●■

(2)Happy halloween▲●■(line drawing)

https://opensea.io/assets/matic/0x2953399124f0cbb46d2cbacd8a89cf0599974963/89039316236824192892426796397422710114533541471318473188936995174228105887745

(3)Halloween Sweets Party!

作品解説「Happy halloween▲●■」

(1)Happy halloween▲●■
(2)Happy halloween▲●■(line drawing)

こちら2作品はセットです。
2021年のFoundationは招待制で、トップアーティストだらけでした。
そんな中、ぼくは2021年10月にFoundationに招待して頂きました。そして初めて制作した作品が「Happy halloweenn▲●■」です。

時期的にハロウィンということで描きたいテーマは決まっていました。ぼくの好きな金髪ウェーブの魔女っ娘ですw
そしてFoundationコミュニティに「始めまして」の敬意をこめて、▲●■をネックレスにつけました。ディスクリプションにも書いているように、コミュニティのみなさん、クリエイターのみなさん、そして見ているみなさんが幸せになれたらいいなと願いました。

OpenSeaに置いた線画については、ぼくは線画も大好きなので、色塗りで見えにくくなっている部分も見て欲しいなと思ってNFTにしました。この頃はアニメ調の線画が好きで、入り抜きがあまりないペンで描いています。

そして、ぼくのFND最初の作品は1年間の時を経て、最初にSWHEATZさんにお迎え頂きました。ありがとうございます🙏😭✨✨
SWHEATZさんとはNFTを始めた頃からの仲間です。非常に高クオリティーな作品を、めちゃ早で制作するトップアーティストの一人でとても尊敬しています。ユーモアもあり、まわりの仲間(アーティスト/コレクター含むみんな)を惹きつける素晴らしい人物です。ぜひフォローしてください。

上記からしばらく経って11/18(金)、Sonderさんから連絡がありました。「OpenSeaにあるハロウィンの線画、まだ売ってる?」
ひょえ~~びっくりしました!OpenSeaの販売期間は6ヶ月で設定していたので、今はただ置いている状態でした。また、線画に興味を持ってもらえて、とても喜びました!ほんとうにありがとうございます!

Sonderさんはアーティストをサポートしている素晴らしい人物であり、ユーモアも兼ね備える魅力的な人物です。ぜひフォローしてください!

それと同じ日に、SWHEATZさんから連絡もらいました。

最初、何のことかわからなかったです。よくわらかんけどありがとうと返事しましたw
そしたらこの作品のことだと教えてもらいました。ひょえ~~!これがうわさに聞く2次流通!はじめて見ました!ありがとうございますありがとうございます🙏😭✨✨

2次流通という初めての経験を頂いて、Sonderさんには感謝に感謝を伝えました。また、SWHEATZさんもオファー承諾頂いて、ほんとうにありがとうございます!

作品解説「Halloween Sweets Party!」

(3)Halloween Sweets Party!

こちらはぼくのFNDデビュー1周年ということもあって、またハロウィン絵にしたいと思い制作しました。テーマは「お菓子で夢いっぱい!」です。

今日はわくわくハロウィンだよ!
あなたはどんな風にハロウィンを過ごしますか?おばけの仮装しますか?おいしい料理を作る?みんなでたのしみましょう!
お菓子はいっぱいあるからいたずらしないでね!
Trick or Treat!

https://foundation.app/@sai7/rainbowm/5

ポーズは2人で作る大きなハートです。ハロウィンはダークなテーマになりがちなので、みんなでたのしくラブリーな雰囲気を描きました。

こちらも上と同じ日にSonderさんに入札頂きました!ほんとうにうれしくて涙がでました。オークション開始から24時間経って、無事Sonderさんにお迎え頂きました。ありがとうございます!

サンキューイラストではSonderさんを祝福するハートのポーズを描きました。真ん中では両手でハートのSonderさんを描きました。かわいいw

まとめ

この週末、Sonderさんには3つのハロウィン作品をお迎え頂きました。ほんとうにありがとうございます!
また、見て頂いたみなさんにもおめでとうの言葉を頂いて、ありがとうございました。とても嬉しかったです。

ぼくのNFTはバンバン飛ぶように売れるものではないので、とても感謝しています。1つ1つ大切な思い出となっています。

またみんなに伝えたいのは、あまり売れていなくても、いつか手に取ってもらえる日がくるかもしれません。1年後かもしれません。素敵なNFTを制作して欲しいと思います。(自分にも言い聞かせています)ほんとうにありがとうございます。


in English

Halloween Party!

Over the past few days, SWHEATZ san ( https://twitter.com/SWHEATZ1) and Sonder san ( https://twitter.com/SightSonder) welcomed 3 of my Halloween works. truly, thank you very much!

(1)Happy halloween▲●■

(2)Happy halloween▲●■(line drawing)

https://opensea.io/assets/matic/0x2953399124f0cbb46d2cbacd8a89cf0599974963/89039316236824192892426796397422710114533541471318473188936995174228105887745

(3)Halloween Sweets Party!

Work description "Happy Halloween ▲●■"

(1)Happy halloween▲●■
(2)Happy halloween▲●■(line drawing)

Here are 2 pieces as a set. The 2021 Foundation was invitation-only and full of top artists. Meanwhile, I was invited to the Foundation in October 2021. And the first work I made was "Happy halloweenn ▲●■".

I decided on the theme I wanted to draw because it was Halloween. She is my favorite witch girl with wavy blonde hair.
And to show my respect for the Foundation community, I put ▲●■ on her necklace. As written in the description, I hope that everyone in the FND  community, creators, and viewers will be happy.

As for the line art in OpenSea, I love line art, so I made it an NFT because I wanted you to see the parts that were hard to see because of the coloring.
At that time, I like anime-style line drawings, and I draw with a pen that doesn't have much indentation.

And my first FND work was welcomed by SWHEATZ san after one year. Thank you🙏😭✨✨
SWHEATZ san and I have been friends since I started NFT journey. I have great respect for SWHEATZ san as one of the top artists who produce extremely high-quality works very quickly. SWHEATZ san has a good sense of humor and is a wonderful person who attracts the people (including artists and collectors). Please follow SWHEATZ san.

After a while from the above, I got a call from Sonder san on Friday, November 18th. "Are you still selling the Halloween line drawings in OpenSea?"
I had set the OpenSea sales period to be 6 months, so it was just sitting there for now. Also, I'm very happy to hear that Sonder san is interested in my line art! truly, thank you very much!

Sonder san is a wonderful person who supports artists and is a charming person who also has a sense of humor. Please follow Sonder san.

On the same day, SWHEATZ san tell me.

At first, I didn't know what it was. I didn't understand it well, but I replied "thank you!!" lol
Then I was told that it was about this work. Hya~~! This is the rumored secondary distribution! I saw it for the first time! Thank you very much 🙏😭✨✨

I thanked Sonder san for the first experience of secondary distribution. Also, thank you very much to SWHEATZ san for accepting the offer!

Work description 「Halloween Sweets Party!」

(3)Halloween Sweets Party!

It is the 1st anniversary of my FND debut, so I wanted to make it a Halloween illustration again. The theme is "Dreams full of sweets!"

Today is an exciting Halloween!

How do you spend halloween? Would you like to cosplay as a ghost? or cook delicious food? Let's have fun together!

There are lots of sweets, so don't play tricks!
Trick or Treat!

https://foundation.app/@sai7/rainbowm/5

A pose is a big heart made by two girls. Halloween tends to have a dark theme, so I drew a fun and lovely atmosphere together.
I received a bid from Sonder san on the same day! I was so happy & I cried. 24 hours after the auction started, Sonder san welcomed this artwork. thank you very much!

In the thank you illustration, I drew a heart pose to congratulate Sonder san. In the middle, I drew a heart-shaped Sonder san with both hands. cute!

Conclusion

This weekend, Sonder san welcomed with 3 Halloween pieces. truly, thank you very much!
Also, thank you very much to everyone who watched it & congratulated.
I am very happy.

I am very grateful because my NFT is not something that sells very well. Each one is a precious memory.

Also, I want to tell everyone that even if it doesn't sell very well, the day may come when people will pick it up. maybe a year from now. I would like everyone to create wonderful NFTs. (I'm telling myself) Thank you very much.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?