見出し画像

You Were Meant For Me 【和訳】


なんとなく気分で和訳してみました。
ジュエル、可愛くて歌い方や声も大好きで、昔アルバム💿を死ぬほど聴いてました。
この歌、知ってる人は多くないかも知れないけど、
情景が浮かぶし沁みる…
私の大好きな歌の一つです。
この歌、アコギ🎸をマスターしたら弾き語り出来るかな🤔

"You Were Meant For Me"

I hear the clock, it's six A.M
目覚ましが鳴った、朝6時
I feel so far from where l've been
どこかすごく遠くにいるように感じる
I got my eggs, I got my pancakes too
卵もパンケーキもあるし
got my maple syrup, everything but you
メープルシロップもあるけど、あなたはいない
I break the yolks and make a smiley face
黄身でニコニコマークを作る
I kinda like it in my brand new place
新しい家は結構気に入ってる
Wipe the spots off of the mirror
鏡を綺麗に磨いて
Don't leave my keys in the door
ドアの鍵は忘れずに持っていく
I never put wet towels on the floor anymore
もう、濡れたタオルを床に置いたりしない
'Cause
だって

Dreams last for so long
夢はずっと続く
Even after you're gone
あなたがいなくなった後も
I know that you love me
あなたは私を愛してるし
And soon you will see
あなたにもすぐにわかる
You were meant for me
あなたは私の運命の人だった
And I was meant for you
私はあなたの運命の人だった

I called my mamma, she was out for a walk
ママに電話したけど散歩に出掛けてた
Consoled a cup of coffee but it didn't wanna
talk
コーヒーを慰めてみたけど、話したくないみたいだった
So I picked up the paper, it was more bad news
新聞を広げたけど悪いニュースばかり
More hearts bein' broken, more people being used
沢山の傷付いた心、沢山の利用される人たち
Put on my coat in the pouring rain
土砂降りの中コートを着て
I saw a movie it just wasn't the same
映画を観に行ったけどなんだか違った
'Cause it was happy or I was sad
映画はハッピーで、私は悲しかったから
And it made me miss you oh so bad
観終わってあなたが恋しくなった
'Cause
だって

Dreams last for so long
夢はずっと続く
Even after you're gone
あなたがいなくなった後も
I know that you love me
あなたは私を愛してるし
And soon you will see
きっとあなたにもすぐにわかる
You were meant for me
あなたは私の運命の人だった
And I was meant for you
私はあなたの運命の人だった

I go about my business, l'm doing fine
私はいつも通りにちゃんとやってるし
Besides what would I say if I had you on the line?
それにあなたと電話して、何を話したらいい?
Same old story, not much to say
同じことばかりであまり話すこともない
Hearts are broken, every day
毎日お互いの心は傷付いていく

I brush my teeth, I put the cap back on
歯を磨いて、キャップを元の場所に戻す
I know you hate it when I leave the light on
あなたは電気を点けっぱなしにするのを嫌がるよね
I pick a book up and then I turn the sheets down
本を手に取ってシーツをめくって
And then I take a deep breath and a good look
around
深呼吸をして辺りを見回す
Put on my pj's and hop into bed
パジャマを着てベッドに飛び込む
I'm half alive but I feel mostly dead
私、半分生きてるけどほとんど死んでる
I try and tell myself it'll all be alright
大丈夫だと自分に言い聞かせる
I just shouldn't think anymore tonight
今夜はもう何も考えないほうがいい
'Cause
だって

Dreams last for so long
夢はずっと続く
Even after you're gone
あなたがいなくなった後も
I know that you love me
あなたは私を愛してるし
And soon you will see
あなたにもすぐにわかる
You were meant for me
あなたは私の運命の人だった
And I was meant for you
私はあなたの運命の人だった
Yeah, you were meant for me and I was meant for
you
あなたは私の運命の人だった
私はあなたの運命の人だった

“You Were Meant For Me” Jewel
Translated by はな



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?