9/26オンライ英会話 記録'I always cry I'm sad'

A: Why are you crying?

B: I'm crying because I'm sad.
 I always cry when I'm sad.

A: あなたは何故、泣いているのですか?
   (泣いている状態なんですか?)

B: わたしは泣いていますなぜなら私は悲しいからです
  (わたしは悲しい状態です)
  わたしはいつも泣く 私は悲しい時
   (わたしはいつもの泣きます 私が悲しい状態の時)
A:  Why is she smiling ?

B: She's smiling because She's happy.
    She always smiles when she's happy.

A: 何故、彼女は微笑んでいるの?

B: 彼女は微笑んでいるよ何故なら彼女は幸せだからです
 (彼女は微笑んでいる状態です)
  彼女はいつも微笑んでいます 彼女が幸せな時
 (彼女はいつも微笑んでいます 彼女が幸せな状態の時)


Dialogue 1

A: Why are you shouting?

B: I'm shouting because I'm angry.
    I always shout when I'm angry.

A: アナタは何故怒鳴っているのですか?

B: 私は怒鳴っています何故なら私は怒っている
     私はいつも怒鳴っています私が起こっている時

●追記
Don't shout at me.  Don't yell at me.
私大きな声を出さないで

yell(いぇ~る)=  大きな声をだす


Dialogue 2

A: Why is he biting his nails?

B: He's biting his nails because he's nervous.
    He always bits he's nails when he's nervous.

A: 何故は彼は自身の爪を噛んでいるの?

B: 彼は自身の爪を噛んでします何故なら彼は緊張しているから
   彼はいつも噛んでいます 彼は緊張しているから

●追記
nail =爪と釘

Dialogue 3

A: Why is the bird drinking?

B: It's drinking because it's thirsty.
    It always drinks when it's thirsty.

A:  何故、その鳥は飲んでいるの?

B: あれは飲んでいます何故ならあれは喉が渇いているから
  あれはいつも飲んでいますの喉が渇いている時


Dialogue 4

A: Why are they shivering?

B: They are shivering because they are cold.
 (They are shivering because it's cold)
    They always shiver when they are cold.
(They always shiver when it's cold.)

A: 彼らは何故震えているの?

B: 彼らは震えています何故なら彼らは寒いからです
         (彼らは震えています何故なら(気候)寒いからです)
   彼らはいつも震えます彼らが寒い時
  (彼らはいつも震えます(気候)寒い時)

●追記
Shiver(しばぁ~) = 寒くて震える (しばれる)


Dialogue 5

A: Why are they going to Stanley's Restaurant?

B: They are going to Stanley's Restaurant because they are hungry.
    They always go to Stanley's Restaurant when they are hungry.

A:  彼らは何故、スタンレーのレストランに行ったのですか?

B: 彼らはスタンレーのレストランに行きました何故なら彼らは空腹だから
  彼らはいつもスタンレーのレストラン行きます何故なら彼ら空腹だから



Dialogue 6

A: Why is she going to the doctor ?

B: She's going to the doctor because he's sick.
   She always goes to the doctor when she's sick.

A: 彼女はなぜ、医者に行くのですか?

B: 彼女は医者に行きます なぜなら彼女は風邪を引いたからです
  彼女はいつも医者にいきます 彼女が風邪の時は

●追記
基本アメリカは保険適用外だから病院行かない
まずは医者にいく♪


Dialogue 7

A: Why are you perspiring?
  (Why are you sweating?)

B: I'm perspiring because I'm hot.
   (I'm sweating because it's hot)
    I always perspire when I'm hot.
  (I always sweat when it's hot.)

A: アナタは何故、汗をかいて(発汗して)いるの?

B: 私は汗をかいています 何故なら私は熱いからです。
   私はいつも汗をかいています 私が熱い時は

●追記
 perspire = 発汗(ぱ~すぺぁ)
 sweating = 発汗  sweat = 汗
 
I'm hot. = わたしは、セクシー


Dialogue 8

A: Why is he blushing?

B: He's blushing because he's embarrassed.
    He always blushes when he's embarrassed.

A: 彼はなぜ、顔が赤くなっているの?

B: 彼は赤くなっている何故なら、彼は恥ずかしい
  彼はいつも赤くなる 恥ずかしい時は

●追記
Blush(ぶらしぃ)= 顔が赤い
Embarrassed(えmばあらしぃど) = 恥ずかしい
●追記2
・【ED】は感情表している
I'm interested. (私は興味がある
I'm excited. (私は興奮した
I'm bored.(私は退屈だ
I'm embarrassed. (私は恥ずかしい

●【ing】は物事を表現する
He is interesting .(彼は興味深い
That movie is interesting.(それ映画は興味深い
It's exciting.(それは興奮するもの
It's boring.(それは退屈なもの

He is boring.(彼は退屈な人間だ)・・・ 彼の状態を表現している
He is bored.(彼は退屈してしている)・・ 彼の感情を表している



Dialogue 9

A: Why is she yawning?

B: She's yawning because she's tired.
    She always yawns when she's tired.

A: 彼女はなぜ、あくびをしているの?

B: 彼女はあくびをしている 何故なら彼女疲れているから
  彼女はいつもあくびをしている 彼女が疲れている時は


Dialogue 10

A: Why is he covering his eyes?

B: He is covering his eyes because he's scared.
    He covers his eyes when he's scared.

A: 彼は何故、(自身の)目を覆っているの?

B: 彼は目を覆っている 何故なら彼は怖いから。
  彼は目を覆っている 彼が怖い時は


1. nervous 緊張してい

2. sad 悲しい

3. happy 嬉しい

4. tired 疲れている

5. sick 風邪をひいている

6. cold 寒い

7. hot 熱い

8. hungry 空腹

9. thirsty 喉が渇いている

10. angry 怒っている

11. embarrassed 赤面してる

12. scared 怖がっている

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?