4月12日 #毎日Duolingo

毎日コツコツをDuolingoで英語学習をしています

出題された問題を記載してますので

良かったら参考にしてください ^^

もし気になったら無料なので一緒にやりませんか?

Duolingoの説明やリンクはこちらになります

Memo

・偉人 レベル 3/5 レッスン 1/5  

・偉人 レベル 3/5 レッスン 1/5

・首都 レベル 2/5 レッスン 1/5
  ↓
・首都 レベル 2/5 レッスン 2/5

・病院 レベル 1/5 レッスン 0/5
  ↓
・病院 レベル 1/5 レッスン 1/5

いいえ、気分は悪くないです。

No, I'm not feeling sick.

feeling sick =気分が悪い

not feeling sick =気分が悪くない

昨日手を痛めました。

I hurt my hand yesterday.


スミスさん、待合室でお待ちください。

Ms. Smith, please wait in the waiting room.


あなたの息子さんは気分が悪いですか?

Is your son feeling sick?


昨日はどうしましたか?

What happened yesterday?

happen =起こる happened =起こった

いつ手を痛めたのですか?

When did you hurt your hand?

はい、体調が良いです。

Yes, I'm feeling OK.


スミスさん、どうしましたか?

Ms, Sumith what happened?


けいこさんは気分が悪いのですか?

Is Keiko feeling sick?


あっ、昨日脚を痛めました。

Oh, I hurt my leg yesterday?


マリーさんはどうやって脚を痛めたのですか?

How did Marie hurt leg?


うわ、今朝はどうしましたか?

Oh no, what happened this morning?


息子は先週手を痛めました。

My son hurt his hand last week.


けいこさんは気分が悪いのですか?

Is Keiko feeling sick?


マリーさんはどうやって脚を痛めたのですか?

How did Marie hurt her leg?


スミスさんと彼女の息子はもう待合室にいます。

Ms. Smith and her son are already in the waiting room.


すみません、パン屋は道の左側にありますか?

Excuse me, is the bakery on the left side of the street?


そのビルの中にコーヒーショップがありますよね?

There is a coffee shop inside that building, right?


その有名な公園までどうやって行けばいいですか?

How do I get to that famous park?


このビルの中に何がありますか?

What is inside this builiding?


その超高層ビルの南にアートギャラリーがあります。

There is an art gallery south of that skyscraper.


ワシントン記念塔はこの公園の南にありますか?

Is the Washington Monument south of this park?


私の家は左にあります!

My house is on the left!


うわー、ワシントン記念塔は本当に高いです!

Wow, the Washington Monument is really tall!


それは道の右側にあります。

That is on the right side of the street.


すみません、そのビルまでどうやって行けばいいですか?

Excuse me, how do I get to that building?


パン屋は道のどちら側にありますか?

Which side of the street is the bakery on?

Which side =どちら側
Which way =どちらの道

私の好きなレストランはその超高層ビルの中にあります!

My favorite restaurant is inside that skyscraper!


あっ、私たちはメインストリートまでどうやって行けばいいですか?

Oh, how do we get to Main Street?


すみません、ワシントン記念塔はここから南ですか?

Excuse me, is the Washington Mounument south of her?


あっ、私たちのホテルの南に大学があります!

Oh, there is a univcersity south of our hotel!


あっ、公園は道の左側にありますか?

Oh, is the park on the left side of the street?


あっ、私たちはメインストリートまでどうやって行けばいいですか?

Oh, How do we get to main street?




















この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?