03月28日 #毎日Duolingoぱぐ兄

毎日コツコツをDuolingoで英語学習をしています
出題された問題を記載してますので良かったら参考にしてください ^^
もし気になったら無料なので一緒にやりませんか?

Duolingoの説明やリンクはこちらになります

https://pugnii.net/duolingo/

彼は私のお気に入りのマグカップを割ってしまいました。

He broke my favorite mug.


彼女は先週2枚窓を割ってしまいました。

She borke two windows last week.


昨夜は5回も目が覚めました。

Last night, I woke up five times.


幸い私の犬は大丈夫です

Luckly, my dog is OK.


遅くに目が覚めました!幸い、今日は日曜日です。

I woke up late, Luckily, today is Sunday.



誰が夜寝るのですか?

Who sleeps at night?


大抵いつ目が覚めますか?

When do you usually wake up?


夜に雷雨があるといつも目が覚めてしまいます

I always wake up when there is a thuderstorm at night.


夜に目が覚めるといつも疲れています

I'm always tired when I wake up at night.


彼はお皿を洗うとき大抵皿を割ってしまいます。

He usually breaks a plate when the does the disheds.


昨夜私がこれを壊したのですか?

Did I break this last ngiht?


はい、でも幸いオンラインで同じお皿を買いました。

Yes, but luckily I bought the some one online.


うっかり指を骨折してしまいました。

I accidntally broke my finger.


それはうっとうしい

That's annoying.


誰がこのボールを投げたのですか

Who threw this ball?


彼は私の電話をトイレに投げてしまいました!

He threw my phone in the toilet!


すみません、うっかりプールに投げ入れてしまいました。

Sorry, I accidentally threw it in there.


教科書に絵を描かないで

Don't drow in your textbook!


この壁にうさぎを描いたのは誰ですか?

Who drew a rabbit on this wall?


娘はまた壁に絵を描いてしまいました!
今回は彼女がそれらを消さなければなりません。

Our dauther drew on the walls again!
She has to clean them this time.


先週、娘は彼女の新しい机に絵を描いてしまいました。

Last week, my daughter drew on her new desk.


息子はいつも家の中でボールを投げています。

My son always throwing balls in the house.

彼女はいつも日記に絵を描いています。

She is always drawing in her diary.


この汚い椅子に座ったのは誰ですか?

Who sat on this dirty chair?


部屋が明るかったので彼女は目が覚めました。

She woke up because the room was bright.


どうして彼女はいつもドアに足をぶつけてしまうのですか?

Why  does she always hit her leg on the door?


彼がいい髪型にしてくれるとは思いません。

I don't think that he can give a good haircut.


母は今日午前11時に目が覚めました。

My mom woke up at eleven a.m. today.


夜に雷雨があるといつも目が覚めてしまいます。

I always wake up when there is a thunderstorm at night.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?