1月21日 #毎日Duolingo

DUOLINGOの説明はこちらになります

職場でビールは飲まないつもりです!
I'm not going to drink beer at work!

このworkは【仕事】やなくて【職場】なのね💦

・忙しい日 レベル 1/5 レッスン 1/5
  ↓
・忙しい日 レベル 1/5 レッスン 3/5

出題された問題をMemoしてますので
良かったら参考にしてください ^^

Memo

すみません、あなたの友達のオフィスに行くつもりですか?
Excuse me, are you going to go to your friend's office?


新しい仕事が欲しいです!
I want a new job!


上司は会議に遅刻しました!
My boss is late for the meeting!


上司は今朝疲れていませんでした。
My boss wasn't tired this morning.


うわ、会議に遅刻しました!
Oh no, I'm late for the meeting!


私の仕事は本当につまらないです!
My job is really boring!


来週スコットランドに行くつもりですか?
Are you going to go to Scotland next week?


あなたのメールアドレスを私の秘書に教えてください。
Please tell my secretary your email address.


今日上司と話す必要があります。
I need to speak to my boss today.


上司はオフィスにいませんでした。彼女はどこにいますか?
My boss wasn't in the office, where is she?


秘書は今日病気じゃなかったです。
The secretary  wasn't sick today.


今日昼ご飯を食べないつもりです。
I'm not going to eat lunch today.


誰が電話にでましたか?
Who answered the phone?


マリーさんとけいこさんは切手を買いましたか?
Did Marie and Keiko get stamps?


職場でビールは飲まないつもりです!
I'm not going to drink beer at work!


電話に出ないで。
Do not answer the phone.


あっ、どの階で働いていますか?
Oh which floor do you work on?


 マリーさんとけいこさんは切手を買いましたか?
Did Marie and Keiko get stamps?


すみません、これは大切な書類です!
Excuse me, this is an important document!


もしもし、トムです。あなたは今どこにいますか?
Hello, it's Tom, where are you now?


もしもし、マリーです今日その手紙を書いてください。
Hello, it's Marie, please write that letter today.


彼らはその書類を読みましたか?
Did they read that document?


いいえ、その会議には行かないつもりです。
No, I'm not going to go to that meeting.


ひなたさんはどのオフィスで働いていますか?
Which office does Hinata work in?


誰が電話に出ましたか?
Who answered the phone?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?