1月27日 #毎日Duolingo

DUOLINGOの説明はこちらになります

シリアルとリンゴを6個買う必要があります。
I need to get cereal and six apples.

cereal=穀物なんやねぇ~ しかも可算名詞♪

・忙しい日 レベル 3/5 レッスン 2/5
  ↓
・忙しい日 レベル 3/5 レッスン 4/5


出題された問題をMemoしてますので
良かったら参考にしてください ^^

Memo

もしもし、マリーです。今日その手紙を書いてください。
Hello, it's Marie, please write that letter today.


すみません、あなたはどのオフィスで働いていますか?
Excuse me, Which office do you work in?


ひなたさんはどのオフィスで働いていますか?
Which office does Hinata work in?


早くこの書類を東京へ送ってください。
Please send document to Tokyo quickly.


けいこさんは電話に出ましたか?
Did Keiko answer the phone?


今日昼ご飯を食べないつもりです。
I'm going to eat lunch today.


早く電話に出てください!
Please answer the phone quickly!


もしもし、トムです。その手紙を私に送ってください。
Hello, It's Tom, please send me that letter.


あっ、彼らはもうすでに帰りましたか?
Oh, Did they already go home?


これらの書類をこの封筒に入れて。
Put these document in this envelope.


もしもし、マリーです。今日その手紙を書いてください。
Hello, It's Marie, Please write that letter today.


誰が電話に出ましたか?
Who answered the phone?


いいえ、その会議には行かないつもりです。
No, I'm not going to go to that meeting.


あの、トムさんとひなたさんはもうすでにレポートを印刷しましたか?
Um, Did Hinata and Tome print the reports already?


その新しいシリアルを買いましょう。
Let's get that new cereal.


ヨーグルトと牛乳を買いましょう。
Let's get yogurt and milk.


豆とトーストを作りましょう!
Let's make beans and toast!


もう歴史の宿題をしました。
I already did my history homework.


シリアルとリンゴを6個買う必要があります。
I need to get cereal and six apples.


コインランドリーと食料品店に行かなければなりません。
I have to go to the laundromat and the grocery store.


コインランドリーに車で行かなければなりません。
I have to drive to the laundromat.


仕事の後、食料品店に行く必要があります!
I need to go to the grocery store after work!


サラダを作りたいので豆を買う必要があります。
I want to make a salad, so I need to buy beans.


私のパートナーも豆を食べません。
My partner also doesn't eat beans.


けいこさんもコインランドリーに行かなければなりません。
Keiko also has to go to the laundromat.


ヨーグルトとお菓子を買うつもりです。
I'm going to get yogurt and candy.


はい、今日コインランドリーに行かなければなりません!
Yes, I have to go to the laundromat today!


はい、もう洗濯をしました!
Yes, I did the laundry already!


食料品店で塩辛いおやつを買いたいです!
I want to buy salty snacks at the grocery store!


すみません、ここではこのシリアルを売っていますか?
Excuse me, do you sell this cereal here?



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?