5月7日 オンライ英会話 記録(I'm afraid I won't be able to help you)

"I have" ="I've"        
  例文="I've got to work." (あいがら ワーク)         
"We have" ="We've" 
   例文="We've got to work."
"You have" ="You've"
  例文="You've  got to work."
"They have" ="They've" 
   例文="They've  got to work."
"He has" ="He's"
   例文="He's got to work."
"She has" ="She's"
   例文="She's got to work."
"It has" ="It's"

    例文="It's  got to work." 
"be able to" = "can" 
 =「できる」(大体同じ意味)

例題

A. I'm afraid I won't be able to help you move to your new apartment tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to take my son to the doctor.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to move to my new apartment by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 アナタが新しいアパートに引っ越しするのを 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん わたしの息子を医者に連れて

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
 わたしはできると 新しいアパートへ引っ越しできると 自分で 


1.paint your apartment 
 drive my parents to the doctor

A. I'm afraid I won't be able to help you paint your apartment tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to drive my parent to the doctor.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to paint my apartment by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 アナタのアパートを塗るのを 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん わたしの息子を医者に車で連れてかな

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
 わたしはできると 新しいアパートへ引っ越しできると 自分で 


2.repair your fence
 take care of my niece and nephew

A. I'm afraid I won't be able to help you repair your fence tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to take care of my niece and nephew.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to repair my fence by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 アナタのフェンスの直すのを 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん 姪と甥の世話をしないと

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできると 自分のフェンスを直すの 自分で 


3. study for the math test 
 go to football practice.

A. I'm afraid I won't be able to help you study for the math test tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to go to football practice.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to study for the math test bymy self.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 数学のテストの勉強を 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん サッカーの試験に行くこと

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできると 数学のテストの勉強を 自分で 


4. set up your new computer   
 fly to Denver

A. I'm afraid I won't be able to help you set up your new computer tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to fly to Denver.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to set up my new computer by my self.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 アナタの新しいコンピュータのセットアップを 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん デンバーへ飛ばな

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできると わたしの新しいコンピュータのセットアップを
 自分で 


5. hook up your new VCR
 take my daughter to her ballet lesson

A. I'm afraid I won't be able to help you hook up you new VCR tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to take my daughter to her ballet lesson.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to hook up my new VCR by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 アナタのカセットレコーダーの配線を 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん 娘を(娘の)バレーレッスンへ連れいかな

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできると わたしのカセットレコーダーの配線を
 自分で 


6. assemble Bobby's bicycle 
 work late at the mall

A. I'm afraid I won't be able to help you assemble Bobby's bicycle tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to work late at the mall.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to assemble Bobby's bicycle by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 ボビーの自転車の組み立てを 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん 仕事が遅くなるモールでの

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできるとボビーの自転車の組み立てを 自分で 


7.take Rover to the vet
 visit my mother in the hospital

A. I'm afraid I won't be able to help you take Rover to the vet tomorrow.

B. You won't? Why not?

A. I've got to visit my mother in the hospital.

B. Don't worry about it! I'm sure I'll be able to take Rover the vet by myself.

A.わたしは恐らくアナタを助けることがきない 
 ローバーを獣医へ連れていかな 明日

B.アナタできんの? 何故できないの?

A.わたしはせなあかん オカンのおる病院へ行かな

B.それらは問題ないよ! わたしは確信してる 
わたしはできるとローバーを獣医へ連れていかな 自分で 




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?