#GoGoオンライ英会話 1/17 記録 "Have you seen any goo movies recently."

A. Have you seen any good movies recently?
B. Yes, I have. I saw a very good movies last week.
A. Really? What movie did you see?
B. I saw the "Wedding Dancer".
A. Oh. How was it?
B. It was excellent.
 It's one of the best movies I've ever seem.

A. あなた最近良い映画観ましたか?
B. はい(観ました) 先週すごく良い映画を観たよ。
A. 本当に? (あなたは)何を観たの?
B. (私は)"ウエディングダンサー"を観ました。
A. おお、それどうだった?
B. それは素晴らしかった。 
  それは私が今まで見た中で一番素晴らし映画の1つでした。

seen - saw -seen
見る 見た 見たことがある
recently 「最近」
How was it?「それどうだった?」 → How is it?「それどう?」
It was(言わず)って感じでで読むと良い感じ?(笑
I've ever seem. 「私が今まで見た中で」
It's one of the best 「ベストの中の1つ」 →It's best「それはベスト」 


1. read / book

read - read - read (りーd れっd れっd)
読む 読んだ 読んだことがある

A. Have you read any good books recently?
B. Yes, I have. I read a very good book last week.
A. Really? What book did you read?
B. I read the ”Wedding Dancer”.
A. Oh. How was it?
B. It was excellent. It's one of the best book I've ever read. 

A. あなた、最近良い本を読みましたか?
B. はい(読みました) 先週すごく良い本を読みました
A. 本当に? 何を読んだの?
B. ”ウエディングダンサー”を読みました
A. おお、それどうだった?
B. それは素晴らしかった。私が読んだベストな本のうちの1つです。


2. rent / video

rent  - rent  - rent 
借りる 借りた 借りたことがある

A. Have you rent  any good videos recently?
B. Yes, I have. I rent  a very good video last week.
A. Really? What video did you rent  ?
B. I rent  the "Back to the future".
A. Oh. How was it?
B. It was excellent. It's one of the best video I've ever rent .

A. あなた最近、良いビデオを借りた?
B. うん借りた、先週すごくよさげなビデオ借りたよ。
A. マジ? 何のビデオ借りたん?
B. バックトゥザフューチャー借りたよ。
A.  おお! どうやった?
B. 良かったよ。 私のベストの1つですな。


3. go to / restaurant

go -went -gone
行く 行った 行ったことがある

A. Have you gone to any good restaurant recently?
B. Yes, I have. I went to a very good restaurant last week.
A. Really? What restaurant did you go to?
B. I went to the "Big boy"
A. Oh. How was it?
B. It was excellent. It's one of the best restaurant I've ever gone to.

A. 最近、良いレストランに行きましたか?
B. いったよ。 先週すごくよいおレストランに行ったよ。
A. 本当に? どんなレストランにいったの?
B. ビッグボーイに行きました
A. そこどうやった?
B. そこ良かったよ。 そこは素晴らしいレストランの1つです


How to say it!

Expressing satisfaction「満足の表現」

A. How it? 「それどう?」
B. It was excellent. 「優秀だった」
   It was very good. 「すごく、良かった」
   It was wonderful. 「素晴らしかった」
   It was great. 「凄かった」
   It was terrific. 「(怖くなるほど)素晴らしかった」
   It was phenomenal. 「驚異的だった」
   It was awesome. 「素晴らしかった(すげかった)」


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?