1月24日 #毎日Duolingo

DUOLINGOの説明はこちらになります

今夜オフィスで寝ないつもりです!
I'm not going to sleep at the office tonight!

なかなかの社畜発言やね💦

・忙しい日 レベル 2/5 レッスン 2/5
  ↓
・忙しい日 レベル 2/5 レッスン 4/5

出題された問題をMemoしてますので
良かったら参考にしてください ^^

Memo

誰が電話に出ましたか?
Who answered the phone?


もしもし、ひなたです。あなたは忙しいですか?
Hello, it's Hinata are you busy?


すみません、あなたはどのオフィスで働いていますか?
Excuse me, which office do you work in?


もしもし、トムです。その手紙を私に送ってください。
Hello, it's Tom. Please send me that letter.


それらの書類はどこですか?
Where are those documents?


早く電話に出てください!
Please answer the phone quickly!


もしもし、トムです。あなたは今どこにいますか?
Hello, it's Tom, where are you now?


彼らはその書類を読みましたか?
Did they read that document?


ひなたさんはどのオフィスで働いていますか?
Which office does Hinata work in?


今日昼ご飯を食べないつもりです。
I'm not going to eat lunch today.


早くこの書類を東京へ送ってください。
Please send this document to Tokyo quickly.


今夜オフィスで寝ないつもりです!
I'm not going to sleep at the office tonight!


あっ、彼女はもう電話に出ましたか?
Oh,  did she already answer the phone?


私のパートナーも豆を食べません。
My partner also doesn't eat beans.


仕事の後、食料品店に行く必要があります!
I need to go to the grocery store after work!


ヨーグルトとミルクを買いましょう
Let's get yogurt and milk.


いいえ、私の娘は豆が好きじゃないです。
No, my daughter doesn't like beans.


豆とトーストを作りましょう!
Let's make beans and toast!


昨日洗濯をしました。
I did the laundry yesterday!


バスで英語の宿題をしました!
I did my English homework on the bus!


コインランドリーにいかなければなりません
I have to go to the laundromat.


けいこさんもコインランドリーに行かなければなりません。
Keiko also has to go to the laundromat.


このシリアルは本当に甘いです。
This cereal is really sweet.


コインランドリーと食料品店に行かなければなりません。
I have to go to the laundromat and the grocery store.


ヨーグルトとお菓子を買うつもりです。
I'm going to get yogurt and candy.


すみません、この町に食料品店はありますか?
Excuse me, is there a grocery store in this town?


その新しいシリアルを買いましょう
Let's get that new cereal.


シリアルとリンゴを6個買う必要があります。
I need to get cereal and six apples.


コインランドリーと食料品店に行かなければなりません。
I have to go to the laundromat and the grocery store.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?