GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA JULY 26, 2023 LET NOT MY ENEMIES REJOICE OVER ME 私の敵は私を喜ばせない


(Micah 7:8) “Rejoice not against me, O mine enemy: when I fall, I shall arise; when I sit in darkness, the LORD shall be a light unto me.” 
(ミカ7:8)「わたしの敵よ、わたしに対して喜ぶな。わたしが倒れても、わたしは起き上がり、わたしが暗闇に座っても、主はわたしを照らされる。


Do you know that as a child of God, you can’t fail? This is so because all things, whether good or bad, whether intentional or unintentional, and whether they can be considered good acts or mistakes, must work together for your good (Romans 8:28). 
神の子であれば、失敗することはない。なぜなら、良いことであれ悪いことであれ、意図的であれ意図的でないものであれ、また善行とみなされるものであれ過ちとみなされるものであれ、すべてのことがあなたの益のために共に働かなければならないからである(ローマ8:28)

Now you can understand why Prophet Micah prophesied that “Rejoice not against me, O mine enemy: when I fall, I shall arise; when I sit in darkness, the LORD shall be a light unto me”. 
私の敵よ、私に対して喜ぶな。私が倒れても、私は起き上がり、暗闇の中に座っても、主は私を照らす光となる」と預言者ミカが預言した理由がお分かりいただけるだろう。

The word “fall” as used in Micah 7:8 refers to “your low moment, a period where things are not straight for you, a moment where people can treat you with disrespect, a time where you are seen as inferior, and a time where you or a blessing in your life is perishing”. As a Christian, have no fear and do not worry for God’s Word says, “you shall arise” according to our theme Scripture.
ミカ7:8で使われている "倒れる "という言葉は、"あなたの卑しい時、あなたにとって物事がまっすぐでない期間、人々があなたを軽んじることができる時、あなたが劣っていると見られる時、あなたやあなたの人生の祝福が滅びていく時 "を指している。クリスチャンとして、恐れることなく、心配することはない。

The words “you shall arise” speaks of “succeeding, excelling after a period of difficulty, stir up, and or being strengthened”. 
あなたがたは立ち上がる」という言葉は、「成功すること、困難の後に卓越すること、奮い立つこと、強められること」を語っている。

The ending part of our theme Scripture which says, “when I sit in darkness, the LORD shall be a light unto me” speaks of God Himself stepping into the chaos situation in your life and bringing order just like how He did before creation in Genesis 1:3. 
テーマ聖句の最後にある「わたしが暗やみの中に座しているとき、主はわたしを照らす光となる」とは、創世記1:3で神が天地創造の前になさったように、神ご自身があなたの人生の混沌とした状況に踏み込まれ、秩序をもたらしてくださることを語っています。

Spend time in prayer today and declare that every source of confusion and chaos in your life is fixed as you pray. Add that your enemies will never be able to rejoice over you as you pray. Halleluyah! 
今日、祈りに時間を費やし、あなたの人生における混乱と混沌の源はすべて、祈りによって解決されると宣言してください。あなたが祈るとき、あなたの敵は決してあなたのことを喜べないことを付け加えてください。ハレルヤ!

Confession: Every mistake or error that I have committed cannot be used against me for God has turned my low moments and periods of failures and perishing in my life to one of bliss, success, and victory. My enemies cannot rejoice over me for my God has stepped into every chaotic situation around me today and forever. Halleluyah! 
告白する: 私が犯したあらゆる過ちや間違いは、私に不利に働くことはありません。なぜなら、神は私の人生における失敗や滅びのどん底の時期を、至福、成功、勝利の時へと変えてくださったからです。私の神は、今日も、そしてこれからも、私の周りのあらゆる混乱した状況に踏み込んでくださるからです。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたが一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを自分の人生に引き寄せることができる。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?