見出し画像

べナード牧師のデイリーメッセージ 1日目 GLORIOUS WORD DEVOTIONAL  Day 1


光り輝く信仰の言葉 1日目

USE YOUR ANGELS

あなたのみ使いを用いてください

Psalms 91:11 For he shall give his angels charge over thee, to keep thee in all thy ways.
旧約聖書 詩編 91章11節 神が御使いたちに言いつけて、行く先々で守ってくださるからです。

Angels have a special place in the kingdom of God where they play many roles.

 御使いは神の王国においては特別な存在で、多くの役割を果たしています。

They may be involved in fighting battles for God’s children, sending messages to us, helping us in evangelism, and others.

 神の子供達の為に戦かったり、私たちにメッセージを取次いだり、伝道を助けてくれたりします。

One of their roles is to keep charge over us (to accompany and defend us in battles when the need be).

彼らの役割の一つは私たちを守ってくれることです(必要な時に共にいてくれたり、戦いにおいて守ってくれます)。

 Angels, unlike the Holy Spirit, cannot tolerate disobedience, so walking with them requires strict adherence to the WORD OF GOD.

聖霊と違い、み使いは不従順には我慢なりません。
その為、み使いと共に歩むには、神の言葉を厳守することが求められます。

 If you go against the WORD, rely on the blood of Jesus and receive forgiveness to help reinstate their services to you once more.

神の言葉に逆らっているのであれば、再び、み使いがあなたに奉仕できるように、イエスが流された血潮に寄り頼み、赦しを受取りましょう。

 Intense prayers and speaking faith-filled words cause them to work for you exceedingly.

真剣に祈り、信仰に満ちた言葉を語ると、御使いたちはこの上なくあなたに尽くしてくれるのです。

 I remember once praying for a brother who was facing some serious challenges in his business on phone. 

私は以前、電話で信仰における兄弟の為に祈ったことがあります。その兄弟はビジネスにおいて、いくつか深刻な問題に直面していました。

By the leading of the Holy Ghost, I told him what I was asked to tell him. 

聖霊の導きにより、私は彼に神からのメッセージを伝えました。

Immediately after the prayer, a strange man came and handed to him a Bible verse to read.

祈りの後すぐ、彼の元に見知らぬ男性がやってきて、彼に聖書のある個所を読むように伝えました。

 It occurred to him to look back and see who this strange man actually was. When he turned, he could not see this strange man again.

一体その男性は誰だろうと、彼は確認しようとしました。彼が振り返ると、もうその男性はいませんでした。

 When he opened his Bible to check the scripture given to him, it was the same message I had given to him on phone. 

言われた通りに教えてもらった聖書の個所を確認すると、私が電話で彼に伝えたメッセージと同じ個所でした。

Angels are real. Use your angels today as you pray and speak faith-filled words. Hallelujah !!

み使いは実在します。祈り、信仰に満ちた言葉を語り、今日あなたの御使いたちを用いて下さい。ハレルヤ!

**********************************

Meditation: Psalms 91:11 For he shall give his angels charge over thee, to keep thee in all thy ways.
Activity: Pray for not less than 3 minutes issuing directives to your angels to work for you today in Jesus mighty name.
イエスの力強い御名において、今日御使いたちがあなたの為に働いてくれるよう、御使いたちに指示しましょう。3分以上は祈りましょう。
Confession: My angels work for me when I pray. My angels work for me when I speak faith-filled words.
信仰告白:私が祈る時、私の御使いたちは私の為に働いてくれます。私が信仰に満ちた言葉を語る時、私の御使いたちは私の為に働いてくれます。
Congratulations
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
おめでとうございます。今日からあなたの人生に神の良さ、すばらしさを招きいれてみましょう。
Prepared by Ps. Ben and Team

べナード牧師とそのチームより祝福を!

mail for English : bbahaah@gmail.com

日本語のメッセージかこちら:doundoun0408@gmail.com

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?