見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA SEPTEMBER 01, 2023THE ENEMY SHALL NOT EXACT ON YOU 敵はあなたを苦しめない

(Psalm 89:22) The enemy shall not exact upon him; nor the son of wickedness afflict him.
(詩篇89:22)敵は彼を苦しめず、悪の子も彼を苦しめない。

We are told in Psalm 89:22-29 that “The enemy shall not exact (outwit) him, Nor the son of wickedness afflict him. I will beat down his foes before his face, And plague those who hate him. “But My faithfulness and My mercy shall be with him, And in My name, his horn shall be exalted. Also, I will set his hand over the sea, And his right hand over the rivers. He shall cry to Me, ‘You are my Father, My God, and the rock of my salvation. ‘Also I will make him My firstborn, The highest of the kings of the earth. 
詩篇89:22-29にこうある。「敵は彼を打ち負かすことはなく、悪の子も彼を苦しめることはない。わたしは彼の顔の前で彼の敵を打ち倒し、彼を憎む者を苦しめる。「しかし、わが忠実とわが慈しみとは彼とともにあり、わが名によって、彼の角は高くなる。また、わたしはその手を海の上に置き、その右の手を川の上に置く。彼はわたしに叫ぶ、『あなたはわたしの父、わたしの神、わたしの救いの岩です。また、わたしは彼をわたしの長子とし、地の王たちの中で最も高くする。

My mercy I will keep for him forever, And My covenant shall stand firm with him. His seed also I will make to endure forever, And his throne as the days of heaven.” Prophetically speaking, these Scriptures were written about our Lord Jesus, but as He is, so are we in this world (1 John 4:17), so we are right when we say these Scriptures were also written to us. 
わたしの慈しみは彼のためにとこしえに保たれ、わたしの契約は彼と堅く結ばれる。わたしはまた、その子孫をとこしえに永らえさせ、その王座を天の日のようにする」。預言者的に言えば、これらの聖句は私たちの主イエスについて書かれたものですが、イエスがそうであるように、この世に生きる私たちもまたそうなのです(第一ヨハネ4:17)。

Our focus for today hinges on the part of our theme Scripture which says, “ The enemy shall not exact upon you”. From the Amplified Classic Version, this portion is translated as “The enemy shall not exact from him or do him violence or outwit him”. This shows clearly that it is an error for Satan and his children to molest you and make fun of you. You must be the one molesting and making fun of them. In prayer, declare that Satan and his children shall not exact from you or do you violence or outwit you anymore. Halleluyah! 
今日の私たちの焦点は、テーマ聖句の「敵は、あなたがたを襲うことはない」という部分にある。アンプリファイド・クラシック版では、この部分は「敵は自分から暴力を振るったり、裏をかいたりしてはならない」と訳されている。これは、サタンとその子供たちが、あなたを痴漢したり、からかったりするのは誤りであることを明確に示している。サタンとその子供たちが、あなたに対して痴漢をしたり、からかったりするのは間違いである。祈りの中で、サタンとその子供たちが、もうあなたに対して暴力を振るったり、出し抜いたりすることがないように宣言しなさい。ハレルヤ!

Confession: The enemy shall not exact from me or do me violence or outwit me, nor shall the wicked afflict and humble me and those associated with me anymore. My God beats down my foes before my face and smite those who hate me. God’s faithfulness, mercy, and loving-kindness shall be with me, and in the name of Jesus shall my horn be exalted. Great power and prosperity have been conferred on me from today forward. Halleluyah! 
告白する: 敵はもう、私から略奪したり、暴力を振るったり、裏をかいたりすることはなく、悪者はもう、私と私に関係する者たちを苦しめ、へりくだらせることはない。私の神は、私の顔の前で私の敵を打ち倒し、私を憎む者を打ち砕かれる。神の誠実、憐れみ、慈しみは私とともにあり、イエスの御名によって、私の角は高くなる。今日から大いなる力と繁栄が私に与えられる。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたがまだ一度も生まれ変わっていないなら、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?