見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA APRIL 29, 2023 NO ONE WILL STRIVE WITH YOU ANYMORE 誰もあなたに努力させることはない

(Genesis 26:20-22) But the herdsmen of Gerar quarrelled with Isaac’s herdsmen, saying, “The water is ours.” So he called the name of the well Esek, because they quarrelled with him. Then they dug another well, and they quarrelled over that one also. So he called its name Sitnah. And he moved from there and dug another well, and they did not quarrel over it. So he called its name Rehoboth, because he said, “For now the Lord has made room for us, and we shall be fruitful in the land.”
Ther(創世記26:20-22)しかし、ゲラルの牧童たちは、イサクの牧童たちと口げんかをして、"この水はわれわれのものだ "と言っていた。そこで彼は、彼らがけんかしたため、その井戸の名をエセックと呼んだ。それから、彼らはもう一つの井戸を掘ったが、その井戸のことでも言い争った。そこで彼はその名をシトナと名づけた。彼はそこから移って、また別の井戸を掘ったが、彼らはその井戸について争わなかった。主が私たちのために場所を作ってくださったので、私たちはその土地で実を結ぶことができる」と言ったからである。

There comes a time in our lives where people compete or strive with us unnecessarily. When people do that to you, be like Isaac. Keep pushing for better opportunities until you get rest. Don’t say, God! Why me? I am always facing too much competition or troubles. 
私たちの人生には、不必要に人と競い合ったり、争ったりする時期がやってきます。そんなとき、イサクのようになりましょう。休息が取れるまで、より良い機会を求め続けなさい。神様、言ってはいけません!なぜ私なのですか?私はいつも競争や悩みが多すぎるのです。

From Genesis 26:20-22, people competed and strove unnecessarily with Isaac until he dug a well where no one came to worry him again. 
創世記26:20-22から、イサクが井戸を掘って、誰も心配する人がいなくなるまで、人々はイサクと不必要な競争や争いをしました。

Today, the Spirit of God is bringing you a prophetic word that as you stay in prayer, you won’t strive again. 
今日、神の霊は、あなたが祈りの中にとどまるとき、あなたは再び努力することはないという預言的な言葉をあなたに届けているのです。

As you keep pushing in life, you won’t strive again. Enough of the sorrows! Enough of the tears! Enough of the strivings! Enough of the strivings! 
あなたが人生でプッシュし続けるとき、あなたは再び努力することはないでしょう。悲しみはもうたくさん!涙はもうたくさんだ!努力はもうたくさんだ!努力はもうたくさんだ!

Begin to declare that “For now the Lord has made room for me, and I shall be fruitful in the land”. Smile now for you shall strive no more. Halleluyah! 
主が私のために場所を作ってくださったので、私はその土地で実を結ぶでしょう」と宣言し始めましょう。もう努力することはないのだから、今、微笑みなさい。ハレルヤ!

Confession: From today, no man shall strive with me anymore. I am free. The Lord has made room for me, and I shall be fruitful only. Hallelujah! 
告白する: 今日から、もう誰も私と争うことはないでしょう。私は自由です。主は私のために場所を作ってくださり、私は実を結ぶだけです。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も生まれ変わったことがない人は、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたも今日から、神様の善意を自分の人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?