見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAMARCH 21, 2023 VINDICATION AT LAST     結局は正当化してくださる


(Psalm 35:24) “Judge me, O Lord my God, according to thy righteousness; and let them not rejoice over me.” 
(詩篇35:24)"私の神、主よ、あなたの義に従って私を裁きなさい。""彼らが私の上に喜ぶことのないように"。

From the English Standard Version of the Bible, our theme Scripture is rendered as “Vindicate me, O Lord, my God, according to your righteousness, and let them not rejoice over me”! 
英語標準訳聖書では、このテーマ聖句は「主よ、私の神よ、あなたの義に従って私を裁きなさい、そして彼らが私を喜ばないようにしなさい」と表現されているのです。

Our God is the God of vindication for He loves to clear His children of blame or suspicion whenever the devil attacks them. That’s what He did for Job. 
私たちの神は、悪魔が子供たちを攻撃するたびに、その子供たちの非難や疑いを晴らすのがお好きな、証の神です。ヨブに対してそうしてくださったのです。 

When Job was tried, almost everyone around him gave him ungodly and unscriptural advice. 
ヨブが裁判にかけられたとき、彼の周りのほとんどすべての人が、神にも聖書にも反する助言を与えました。

In fact, his wife even told him to curse His God and die (Job 2:9). 
実際、彼の妻は、神を呪って死ねとまで言いました(ヨブ記2:9)

When he refused any of those suggestions and prayed, his God vindicated him and turned his situation around (Job 42:9-12). 
彼がそれらの提案を拒否して祈ったとき、彼の神は彼を正当化し、彼の状況を好転させました(ヨブ42:9-12)

I don’t know what you might be going through but relax and know that you have a God who can clear you from all suspicions and blames even if there is so much seeming evidence against you. 
あなたがどのような状況に置かれているかは分かりませんが、たとえあなたに不利な証拠がたくさんあるように見えても、すべての疑惑や非難からあなたを晴らすことができる神がいることを知り、リラックスしてください。

Talk to the God of vindication to vindicate you from all blame and suspicions in prayer today. Hallelujah! 
今日、祈りの中で、すべての非難や疑惑からあなたを晴らすために、正当化の神様に相談してください。ハレルヤ!

Confession: I am cleared from all satanic suspicions and blames that have been orchestrated to dent my righteous life in Christ. The God I serve is the God of vindication and today He is vindicating me by the power of the Holy Ghost. Hallelujah! 
告白します。私は、キリストにある私の正しい人生をへこませるために仕組まれた、すべての悪魔的な疑惑と非難から晴れました。私が仕える神は、正当性を証明する神であり、今日も聖霊の力によって私の正当性を証明してくださっています。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたが一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます。

You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたも今日から、神様の善意を自分の人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?