見出し画像

オーストラリア184日目

ファームジョブ78日目
Farm job 78 days

本日は9箱!でした!
Today I got 9 boxes

いつものショボい()ところではなく豊作のブロックに行くことができましたが、多すぎるのもシンドイ
I go to go shabby place every day but I could go to good one today
But too much raspberry was so hard

とってもとってもとってもラズベリー
Picking picking and picking but much raspberry

しかも日焼けしてたり、ちっちゃな傷が付いているのも混ざっていたりして、これを避けるのがなかなかストレスでした
And some raspberries were sunburn and tiny damage , we have to avoid them it was really stressful

わたしか1列で4箱取っている間に日本人の他のピッカーの子は7箱以上採っていて明日はもっと丁寧にピッキングしようと思いました
While I got 4 tray another Japanese picker got 7 more so I thought I will do it politer tomorrow

まあ明日になったら「もうしんどい」とそんな気持ち忘れてしまうことは知っている
Well I know I will forget that feeling tomorrow

そんなこんなでお昼過ぎにはお家に着いて冷凍していたカレーを食べました
By the way we arrived at home after noon and I ate curry

そしてレモンティーを手作りしましてこれが美味しくて幸せになりました
And I made lemon tea by my self it was good and I was happy

そしてようやくラズベリーからのお給料をいただきましたが税金が憎いッ!!!!!
And finally I got money from raspberry farm
I hateful tax !!!!!!!!!!!!!!!!!

日本にいた時も税金ほど憎いものはありませんでしたがオーストラリアに来ても税金が憎いッ!!!!!
Even when I lived in Japan I had no hateful things more then tax but now is also same feelings in AUS

オーストラリアでは外国人のわたしがいつ税金の恩恵を受けれるというのだ!?!?調べねばならないッ!!!!!
I’m foreigner in AUS and when can I receive the benefit from tax I should to research!!!!

タックスリターンという単語しか知らないのでこれも調べねばならない
I know just tax return I should research it too

オーストラリアに来て学校→ファームとあまりにも狭い社会で生きてきたせいで相変わらずの世間知らずぶりである
After I came to AUS I went to school and farm so my world is small
I don’t know everything

ので、ファームジョブが終わったら必要な情報を集めていきます
So I will get some informations after farm t

知ってるのと知らないのとでは大きな差があることはゲームの攻略本でよく学びました 笑
It is clearly different to know or no
I learned from game books

ではではここまで読んでくださりありがとうございました!
Thank you for reading!




If you will find some mistakes , please tell me that thank you:)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?