英語の勉強なんてどうやってもできる

The Main Paragraph

I have no interesting topic today, so I'll try to write in English and make this diary interesting.

Today, I attended the corporate recruiting session, which is held by a marketing and advertising company. The company is quite attractive for me, but the presentation is so boring, and the used slide seems awful.
Recently, I had some experiences to review colleague's slides, most of them are far from good level, and try to advise concrete improvement points. Possibly these experiences made my "passing level" for presentation higher.

I went to Sukiya (to eat beef bowl, needless to say) tonight with Senpai. It has been about three years since the last time I went to Sukiya, so I was so exciting. I ordered a mega size of beef bowl with sliced white scallion, which was so nice. Senpai ordered a big size of beef bowl with three kinds of cheese, and he is actually "chee-gyuu" (this is a slang used for not a cool person) lol.


a mega size of beef bowl with sliced white scallion

I had DeepL translate my diary to Japanese.

今日は面白い話題がないので、英語で書いて面白い日記にしようと思います。今日は、マーケティング・広告会社が開催する企業採用説明会に参加した。この会社は僕にとってかなり魅力的な会社なのだが、プレゼンテーションがとても退屈で、使われているスライドもひどいように思える。最近、同僚のスライドを見直したことがあるのですが、そのほとんどが良いレベルとは程遠く、具体的な改善点をアドバイスするように心がけています。そのおかげで、プレゼンに対する「合格点」が上がったのかもしれない。

今夜は先輩とすき家へ(もちろん牛丼を食べに)。3年ぶりくらいに行ったので、とても楽しみでした。私は牛丼のメガ盛り、白髪ネギのスライスを頼みました。先輩は牛丼のビッグサイズと3種のチーズを注文して、実は「チーギュウ」(カッコ悪い人の俗語)なんです(笑)。

DeepL

いや、かなりおもしろくて草

I had chatGPT check my diary.

 …and I have DeepL translate the revised version of the paragraph again.

今日、マーケティング・広告会社主催の企業説明会に参加しました。その会社に興味はあるのですが、プレゼンテーションが残念なもので、使われているスライドも視覚的に魅力的ではありませんでした。同僚のスライドを確認した経験から、プレゼンテーションに対してより批判的になりました。

その後、友人とすき家に行き、牛丼を食べました。前回から3年ぶりの訪問で、わくわくしていました。私はメガ盛り牛丼と白髪ネギを注文し、美味しくいただきました。友人は3種類のチーズが入ったビッグサイズの牛丼を注文し、あまりかっこよくないのに美味しそうに食べている姿が微笑ましかったです。

chatGPT / DeepL

最後クッソ辛辣で草。
やっぱり細かいニュアンスは伝わらないのかな。
前半は冗長な部分がなくなって、よくなった気がするね。
あと、laterとかのつなぎの単語は勉強になる。


今日の名文

あまりかっこよくないのに美味しそうに食べている姿が微笑ましかったです。

chatGPT / DeepL

2/22 追記 : grammarlyによる修正

I have no interesting topic today, so I'll try to write in English and make this diary interesting.

Today, I attended the corporate recruiting session, which a marketing and advertising company holds. The company is quite attractive to me, but the presentation was so boring, and the used slide seems awful.
Recently, I had some experiences reviewing colleagues' slides, most of them are far from good level, and try to advise concrete improvement points. Possibly these experiences made my "passing level" for presentation higher.

I went to Sukiya (to eat a beef bowl, needless to say) tonight with Senpai. It has been about three years since the last time I went to Sukiya, so I was so excited. I ordered a mega-size of beef bowl with sliced white scallion, which was so lovely. Senpai ordered a big size of beef bowl with three kinds of cheese, and he is actually "chee-gyuu" (this is slang used for not a cool person) lol.

revised by grammarly

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?