見出し画像

☕️ Caffe Mira


今回訪れたのは、こちらのカフェ。こちらのカフェは、ダウンタウンとメインストリートの2軒店舗があります。
前を通るたびに、ずっと気になっていたカフェです。私がいただいたのは、” Rose Earl Grey Latte”($5.62) と” Chocolate croissant”($4.95)です。ローズが入ったアールグレイラテは初めてでしたが、花びらが散りばめられていて、見た目も楽しめました。アールグレイ自体は、オーガニックのもののようで、気分が上がりました🥰
ただ、ちょっとだけ味が薄いかな?と感じました…
写真では伝わりにくいかもしれませんが、量は結構ありました。
クロワッサンは、中にもチョコクリームが入っていて、ボリュームがあり美味しかったです。上は、ビスキュイパンのようになっていて、チョコのクッキー生地のようなもののアクセントと食感も楽しめました。美味しかったです🥰

外観から見ると、狭めのカフェかな?と思いましたが、席も奥の方まであり、平日だったことも合わせて、長い時間座って作業をすることができました。
スタッフの方は、日本人の方が多い印象でした。
異国の地で働く日本人。私も、頑張らなくては!と言う気持ちになりました☺️

1225 Burrard St, Vancouver, BC V6Z 1Z5

I went to Caffe Mira. I had been wanting to visit this cafe for a long time. I tried a ” Rose Earl Grey Latte”($5.62) and a” Chocolate croissant”($4.95). It was the first time  Earl Grey latte with Rose, I could enjoy the appearance. That was an ORGANIC TEA. But, I felt the taste was a bit light… The croissant has a chocolate filling inside. A blown part of the croissant is made with a chocolate cookie. You might enjoy the texture.

The cafe looks small when I see it from the outside. However, they have tables in the back. I went there on a weekday. There is not busier than a weekend. I recommend you go there on weekdays.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?