What a wonderful world

I see trees of green and red roses too
I see them bloom for me and you 
And I think to myself 
What a wonderful world 

緑豊かな木々や鮮やかな赤いバラ
私たちを楽しませてくれるその自然の輝きを眺めながら
私は心の中でこう思う
なんて素晴らしい世界なのだろうと

I see skies of blue and clouds of white 
The bright blessed day the dark sacred night
And I think to myself 
What a wonderful world 

澄み渡る青い空、そして白い雲
燦々と輝く祝福の日、心静まる聖なる夜
私は心の中でこう思う
なんて素晴らしい世界なのだろうと

The color of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands 
Saying “how do you do?”
They’re really saying 
“I love you”

七色の虹はとても美しく空にかかり
街ゆく人たちの顔も染めていく
友人たちは握手をしながら
“こんにちは”と声を掛け合う
本当は心ではこう言ってるんだ
“愛してるよ”って

I hear babies cry and I watch them grow
They’ll learn much more than I’ll ever know
And I think to myself 
What a wonderful world 
Yes, I think to myself 
What a wonderful world 

赤ん坊の泣き声を聞きながら彼らの成長を見守る
彼らはこれから多くのことを学ぶだろう
私が知ってることよりももっと多くのことを
そして心の中でこう思う
なんで素晴らしい世界なのだろうと
私は自分にこう語りかける
なんて素晴らしい世界なのだろうと

- - - - - - - - - - - - - - - -
わたしの自分を自分で癒す方法として、歌をうたうというのがあります。
自分が心からすきな曲を歌うと、ほんとに全力で癒されます☺︎

この曲は、歌うたびにこの世界がどんなに美しくて、そこにいるだけで奇跡みたいなことなんだって思い出させてくれます。

ふと見上げた空がとってもキレイだとか、
その辺に咲いてる花に癒されるなぁとか、
子どもが笑ってるとか、
ごはんがおいしいとか、
そういう日常のキラキラを見逃さないように
日々生きていきたいものです。
#歌う #癒し #音楽療法 #ミュージックセラピスト #ヒーリング